Gânduri care-ţi sabotează dieta

1 69153 original jpg jpeg

Odată ce ai început să ţii o dietă pentru slăbit, o mulţime de gânduri te asaltează zilnic. Pe lângă o listă cu unele dintre cele mai dăunătoare, găseşti şi câteva ponturi să le alungi înainte de a te afecta.

„N-am destul timp să gătesc”

Rişti să renunţi în scurt timp la dietă dacă-ţi tot spui că nu găseşti timp să-ţi pregăteşti feluri de mâncare sănătoase. Când eşti în grabă,mizează pe sucurile de fructe făcute cu ajutorul unui storcător,pe smoothie-uri,pe salate de legume sau de fructe. Pentru mesele principale poţi pregăti rapid peşte. Legumele congelate sunt şi ele o opţiune. Se fierb în timp scurt şi devin o garnitură de preferat în locul cartofilor clasici care,în asociere cu carnea,îngraşă.

„E prea greu dacă ţin doar eu dietă”

E normal să ai sentimentul că mergi împotriva curentului,fiind printre puţinii sau chiar singura dintre rudele şi cunoştinţele tale care mănâncă diferit,pentru a putea slăbi. Totuşi,gândeşte-te cât de mult contează sănătatea ta şi că,dacă rezişti şi continui,vei fi un exemplu pentru mulţi. Odată ce ajungi să scapi de câteva kilograme,convinge o prietenă sau pe partener să ţină dieta alături de tine. În două şi mai ales în doi va fi mult mai uşor.

„Mi-e greu să nu mă ridic de la masă sătulă”

Lipsa senzaţiei de saţietate este una dintre opreliştile unei diete care te ajută să slăbeşti. Ca să nu te răpună gândul că ai vrea să mănânci mai mult,ia gustări sănătoase. Cele cu fructe deshidratate,seminţe,alune,nuci,te vor ajuta şi să nu recurgi la dulciuri. Ajută şi ceaiurile,sucurile de fructe şi de legume. În paralel,obişnuieşte-te să-ţi spui că sentimentul de satisfacţie înseamnă de fapt exces. Când ai ocazia,după mese,ieşi la o plimbare scurtă sau ocupă-te de treburi care-ţi ţin mintea ocupată.

„Mâncarea ar trebui să mă facă fericită”

Te-ai obişnuit cu ideea că mâncarea este cea care te face să te simţi bine din punct de vedere emoţional. După o zi obositoare,te simţi nedreptăţită dacă nu ai acces la alimente care-ţi plac. Încearcă să delimitezi stările de foame reală de cele în care cauţi doar să te alini sau să te recompensezi mâncând.