Grăsimile esenţiale ajută în lupta împotriva colesterolului

1 56711 original jpg jpeg

Aproximativ 80% dintre bolile cardiovasculare ar putea fi prevenite, dacă am reuşi să păstrăm colesterolul în limite normale. Tocmai de aceea, specialiştii ne recomandă să avem o alimentaţie echilibrată şi un stil de viaţă activ.

„Pentru a ne ţine colesterolul sub control,trebuie în primul rând,să fim atenţi la grăsimile pe care le consumăm. Şi consumul de carbohidraţi (adică făinoase,dulciuri,lactate,panificaţie) este la fel de important în corelaţia cu valorile crescute atât ale colesterolului cât şi ale trigliceridelor. Este important să ştim că eliminarea completă a grăsimilor din alimentaţie nu are ca efect echilibrarea colesterolului din sânge,ci,dimpotrivă,de multe ori,creşterea lui. Trebuie să învăţăm să deosebim grăsimile care ajută la menţinerea colesterolului în limite normale de cele care cresc colesterolul din sânge,” afirmă nutriţionistul Anca Pantea Stoian.

Este important de reţinut că,în alimente,există două mari categorii de grăsimi:cele „rele”(saturate şi trans) care cresc nivelul colesterolului şi cele bune (nesaturate şi esenţiale) care ajută la menţinerea colesterolului în limite normale.

Ce alimente scad colesterolul

„Lactatele grase,în general,frişca,dulciurile rafinate,carnea grasă de vită,cea de porc şi cea de oaie sunt surse de grăsimi saturate şi trans. Pentru a menţine colesterolul în limite normale e de dorit să înlocuim grăsimile „rele” cu cele „bune”,mai exact cu uleiuri vegetale (de rapiţă,de in,de floarea soarelui),cu peşte gras (somon,macrou),cu nuci sau alte fructe oleaginoase,” subliniază nutriţonistul Anca Pantea Stoian.

De pildă,un sandviş cu o margarină de calitate şi somon alături de salată verde,andive sau fâşii de dovlecei cruzi la micul dejun poate asigura necesarul de Omega 3 şi Omega 6 pentru întreaga zi. De exemplu,uleiul de rapiţă este recunoscut că fiind cel mai bogat în asemenea lipide. Somonul,de asemenea,are un aport important de Omega 3. Salata asigura fibrele nesesare unui tranzit corect dar,pe de altă parte,împiedică şi absorbţia la nivel digestiv a surplusului de grăsimi.   

În plus,legumele şi fructele completează un meniu echilibrat,iar mişcarea practicată cu regularitate contribuie la un stil de viaţă sănătos. Recomandabil este să folosim 3-4 porţii de legume şi fructe zilnic,pe cât posibil neprocesate,nestoarse (distrugem prin stoarcere o mare parte din fibre) şi cereale integrale.

Citeşte şi:

Ce rol au grăsimile în organism

Află şi tu ce grăsimi sunt de neînlocuit

Ce analize sunt necesare

Ce ar mai fi de făcut?  Să testăm nivelul colesterolului cel puţin o dată pe an. Şi nu numai el. Atât fracţiile sale,colesterolul rău –LDL,cât şi cel bun-HDL,dar şi glicemia. Relaţia dintre glicemie,colesterol şi bolile cardiovasculare este una extrem de nocivă,deoarece compune aşa numitul Sindrom Metabolic,cel mai frecvent vinovat,alături de obezitate,în apariţia accidentelor vasculare,infarctului miocadic şi al arteriopatiilor. Asta pentru că,aşa cum spun specialiştii,colesterolul crescut nu doare,însă ne predispune la apariţia de afecţiuni cardiovasculare.



Recente

Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg
amintiri jpg
empatie jpg
Cum sa cresti stima de sine  Sursa foto shutterstock 2341996931 jpg
Rugaciune jpg
Somatizarea emotiilor jpg
cristaloterapie jpg
prescură jpg
Transfăgărășan jpg
Incredere in sine jpg
pastrarea unui secret este nociva pentru sanatate jpg
interviu pentru un job  foto   Shutterstock jpg
5 obiceiuri care iti dezvaluie personalitatea  Sursa foto shutterstock 1746342872 jpg
intalnire anulata jpg
Ce vezi prima data iti arata cum reactionezi in fata provocarilor  Sursa foto Jagranjosh jpg
Test jpg
Test  Care este prima impresie pe care o faci  Sursa foto shutterstock 1354368305 jpg