Iată de ce alimente trebuie să te fereşti

1 65741 original jpg jpeg

Nu conţin colesterol, grăsimi trans, adaos de zahăr... acestea sunt doar câteva dintre descrierile cu care sunt promovate aşa-numitele produse sănătoase din comerţ. Dar de multe ori, aceastea nu sunt chiar atât de sănătoase precum par la prima vedere.

Musli

Multe dintre noi optează pentru un pachet de musli în speranţa că în felul acesta consumăm un mic dejun sănătos. Oamenii de ştiinţă spun că aceste cereale care se găsesc pe rafturile din magazine sunt de fapt dăunătoare pentru sănătate,întrucât  au un conţinut ridicat de zaharuri şi acoperite cu glazuri de ciocolată.

O soluţie sănătoasă şi la-ndemână este să să-ţi faci propriile musli acasă. Ai nevoie de ovăz,seminţe de floarea-soarelui şi o cantitate mică de fructe uscate. În combinaţie cu un pahar cu lapte fără grăsimi,aceste cereale făcute în casă îţi vor furniza energia de care ai nevoie pentru a-ţi începe ziua.

Batoane energizante

Cele mai multe produse de acest gen sunt descrise ca fiind produse „pe bază de zahăr“,majoritatea dintre ele conţinând foarte multe zaharuri şi puţine fibre. În plus,ele sunt bogate în grăsimi trans. Dacă vrei să consumi batoane energizante,alege-le pe cele care au foarte multe fibre şi cât mai puţin zahăr.

Salata

Atunci când comanzi salată la un restaurant,probabil crezi că este un produs alimentar foarte sănătos . Problema este că cele mai multe salate sunt încărcate cu grăsimi şi calorii,din cauza maionezei sau a fulgilor de parmezan,care sunt  adăugate pentru a-i da salatei un gust mai bun. O opţiune mai bună este să-ţi faci propria salată la domiciliu,folosind legume verzi,carne slabă şi un sos cu un conţinut redus de grăsimi şi de zahăr.

Iaurtul cu puţine grăsimi

Cei care ţin dietă optează de cele mai multe ori pentru un iaurt cu puţine grăsimi. Deşi se crede că acest aliment îi ajută pe cei care ţin cură să nu se îngraşe,specialiştii spun că acest lucru nu se întâmplă,deoarece lipsa de grăsimi îi face pe producători să creeze un iaurt cu un gust dulce. De aceea,în iaurtul cu puţine grăsimi se găseşte o cantitate însemnată de zahăr,făcând din acest produs alimentar o gustare nesănătoasă. Pe lângă asta,în acesta se găsesc şi amidon modificat,conservanţi şi coloranţi artificiali.

Băuturile energizante

Acestea sunt bogate în zahăr şi conţin un număr semnificativ de coloranţi şi de conservanţi,despre care oamenii de ştiinţă au descoperit recent efectele lor negative asupra sănătăţii. Reprezentaţii unei companii producătoare de astfel de produse au declarat recent că vor elimina uleiul vegetal bromurat din băuturile energizante,după ce acest ingredient a fost interzis în Japonia şi Europa. Mai mult,astfel de băuturi conţin acid citric,care pot pata dinţii,iar îndulcitorii care se găsesc în componenţa lor favorizează apariţia bolilor de inimă şi a accidentului vascular cerebral.