Îngraşă sau nu pâinea? Am aflat răspunsul!

1 74023 original jpg jpeg

Am auzit de foarte multe ori spunându-se că pâinea îngraşă. Adevărul este că ea duce la creştere în greutate doar atunci când este consumată în exces şi fără alte alimente.

Pâinea este inamicul femeilor când ţin dietă. Ele renunţă la consumul de pâine,astfel că,potrivit unor studii,43% din cele care încearcă să slăbească o elimină,20% se simt vinovate dacă o mănâncă,în timp ce jumătate dintre femei se declară confuze în legătură cu noile produse bio de panificaţie,scrie Daily Mail.Prin consumul de pâine,ai acces la mai multe substanţe nutritive vitale pentru organism. Calciu,fier şi vitamina B,sunt nutrienţii cheie care se găsesc în pâine.

Citeşte şi:Ce trebuie să ştii despre consumul de pâine

Beneficiile consumului de pâine albă

Un studiu publicat în The Journal of Agricultural and Food Chemistry (Revista de Chimie Agricolă şi Alimentară) a arătat că pâineaalbă poate stimula în mod semnificativ creşterea bacteriilor intestinale bune,numite lactobacili,ajutând la protejarea intestinelor noastre de tulburările digestive. Atunci când ai posibilitatea de a alege între pâinea albă şi pâinea integrală,este recomandată a doua variantă

Pâinea integrală

Studiile au arătat că pâinea din cereale integrale poate reduce riscul de boli cardiovasculare coronariene. Fibrele dietetice solubile pot reduce nivelul colesterolului şi ajută la îmbunătăţirea glicemiei. Dacă este consumată pâinea corectă,aceasta poate contribui la stimularea procesului de digestie şi la creşterea energiei.

Citeşte şi:Consumul de pâine are şi avantaje. Iată-le!

De exemplu,o felie de pâine de secară are doar 30 de calorii,1 gram de proteine,5.5 grame carbohidraţi,1.5 grame fibre alimentare şi mai puţin de .1 grame de sare. Toate acestea o fac mult mai sănătoasă decât o chiflă din făină albă,care are peste 110 calorii.

Au voie sau nu copiii să mănânce pâine?

„Copiii pot beneficiade pe urma pâinii integrale care conţine şi acizi graşi Omega 3,în timp ce oamenii care au grijă de sănătatea inimii pot alege pâinea cu conţinut ridicat de seminţe",a declarat Sharon Natoli,nutriţionist şi expert în sănătate la Institutul de Nutriţie din Australia.

Concluzie

După mai multe cercetări,s-a constat că pâinea nu îngraşă atâta timp cât nu este consumată în exces. Cea mai sănătoasă,aşa cum am spus şi mai sus,este pâinea din cereale integrale:o felie de pâine de secară are doar 30 de calorii,în timp ce una din făină albă are peste 110 calorii. Totuşi,indiferent de tipul de pâine preferat,sunt recomandate două felii pe zi.

Credit foto:www.appforhealth.com