Lucruri neaşteptate care-ţi cresc apetitul

1 66504 original jpg jpeg

Te-ai întrebat vreodată de ce nu ai un apetit constant, de la o zi la alta? Azi ai mânca orice, iar următoarea zi, nici nu vrei să auzi de mâncare... Există numeroşi factori care influenţează aceste aspecte, iar unii dintre ei sunt cu adevărat neaşteptaţi.

Aerul condiţionat

În timpul verii,dacă locul de muncă este de aşa natură,îţi petreci mult timp în încăperi cu aer condiţionat. În alte zile însă,petreci mult timp afară,în căldura specifică sezonului. Ai observat probabil,că în aceste zile resimţi mai puţină foame. De ce? 

Căldura înlătură pofta de mâncare,în timp ce senzaţie de rece îţi poate creşte apetitul. Totul ţine de dorinţa şi capacitatea corpului de a-şi regla (şi ridica) temperatura de bază,atunci când easte frig. Actul de a mânca îţi accelerează metabolismul,făcându-te să te simţi mai caldă. Cu alte cuvinte,organismul îţi transmite mesajul de a mânca pentru a se încălzi mai uşor.

Medicamentele

Există mai multe medicamente care pot creşte apetitul şi senzaţia de foamea,iar antidepresivele sunt recunoscute pentru acest lucru. De ce? Există mai multe teorii,dar unul este bazat pe faptul că antidepresivele ridică nivelul de serotonină din creier,un produs chimic care te face să te simţi mai puţin deprimat,dar care poate stimula,de asemenea,şi pofta de mâncare.

Surprinzător,şi anumite medicamente prescrise în cazul alergiilor pot creşte,de asemenea,pofta de mâncare. Antihistaminicele sunt folosite în ameliorarea alergiilor şi pot provoca o creştere a apetitului.

Exerciţiile fizice

Te-ai înscris la o sală,ai început de ceva vreme antrenamentele,tocmai pentru a scădea în gretate. Ce se întâmplă în schimb? Ai un apetit tot mai mare!

Nu este ceva neobişnuitpentru cei care încep antrenamente fizice să simtă nevoia de a mânca mai mult,tocmai pentru că în timpul exerciţiilor se consumă numeroase calorii;va trebui,însă,să ai grijă.

Lipsa somnului

Dacă obişnuieşti să dormi mai puţin de 7ore pe noapte,s-ar putea să simţi nevoia să mănânci şi mai mult în ziua următoare. De fapt,studiile au arătat că unii oameni care obişnuiesc să doarmă prea puţin,ajung să consume cu mai mult de 1.000 de calorii,a doua zi.

Dacă nu dormi bine o săptămână întreagă,asta înseamnă că ai putea consuma şi 7000 de calorii în plus,iar asta se traduce în două kilograme de grăsime.