Motive pentru a consuma nuci şi seminţe

1 65006 original jpg jpeg

Studiile arată că dintr-un plan alimentar echilibrat nu trebuie să lipsească seminţele oleaginoase, aliate de preţ pentru organismul tău. Află, în continuare, care sunt beneficiile acestora.

„Rezervoare” de energie

Principalul depozit nutriţional al acestor alimente este uleiul lor,de departe una dintre cele mai bogate surse vegetale de proteine,acizi graşi esenţiali,vitamine şi minerale. În plus,graţie indicelui glicemic scăzut,nucile şi seminţele contribuie la gradul de saţietate,fiind recomandate chiar şi în diete (dar cu ponderaţie)!

Cum le incluzi în dieta zilnică

Consumată fără excese,această categorie de alimente este necesară pentru starea ta generală de sănătate! Ai grijă,totuşi,deoarece bogăţia de uleiuri naturale indică şi un număr mare de calorii,deci un consum peste medie va atrage după sine kilogramele nedorite. De obicei,un pumn de nuci sau de seminţe mixte este cea mai bună măsură,ca să păstrezi şi caloriile sub control! Te poţi folosi de acest tip de gustare fie dimineaţa,fie între mese,alegând varianta simplă sau pe cea uşor prăjită. Le poţi integra în micul dejun,alături de porţia de cereale,crescând astfel aportul de fibre.

Aşa le alegi şi le depozitezi

Este bine să cumperi seminţe şi nuci care au coaja intactă. Aceasta garantează păstrarea aportului de substanţe nutritive.

Depozitează-le în locuri răcoroase şi întunecate şi consumă-le în câteva săptămâni.

Persoanele cu probleme ale sistemului digestiv pot întâmpina dificultăţi la digerare. Lor li se recomandă să ţină nucile şi seminţele în apă oricât,între 2 până la 24 de ore,în funcţie de timpul necesar pentru germinare.

Atenţie!

În ciuda nenumăratelor beneficii pentru sănătate,nucile şi seminţele sunt cunoscute că pot declanşa reacţii alergice multor persoane. Prin urmare,ar fi bine să verifici dacă nu cumva şi tu eşti alergică la ele!

Cele mai importante beneficii

Migdalele îmbunătăţesc vederea,dar şi calitatea pielii şi a părului,stimulează memoria,scad colesterolul „rău“ şi sunt o mare sursă de minerale,cum ar fi calciul,potasiul,magneziul,fierul,dar şi de vitamina E. În plus,sunt bogate în proteine.Nucile de caju sunt adevărate depozite de antioxidanţi,de minerale precum cupru,magneziu şi fosfor,dar şi de grăsimi bune. De altfel,acest tip de nuci reprezintă o reală sursă de sănătate pentru inima ta.Alunele de pădure sunt bune pentru fortificarea stomacului şi sunt pline de vitamine şi minerale.Arahidele oferă o serie largă de beneficii,inclusiv scăderea colesterolului şi prevenirea unor boli,cum ar fi cancerul,accidentele vasculare cerebrale şi Alzheimer. Sunt în mod natural bogate în acizi graşi,care te ajută să arăţi tânără,menţinând deopotrivă şi tonusul organelor.Fisticul este adesea recomandat ca tonic pentru întreg corpul şi stimulează sistemul digestiv.Nucile sunt responsabile cu sănătatea cardiovasculară. Scad colesterolul,menţin rezistenţa oaselor şi sănătatea creierului,dar previn şi apariţia calculilor biliari.Seminţele de in,bogate în acizi graşi,fibre şi grăsimi bune,sunt indicate în construirea imunităţii,consolidarea oaselor,asigurând o circulaţie bună în intestine şi scăderea colesterolului.Seminţele de dovleac protejează prostata şi oasele bărbaţilor,datorită conţinutului ridicat de zinc,şi ar trebui consumate atunci când sunt verzi.Seminţele de susan pot fi folosite de sine stătătoare ori sub formă de ulei,pentru a creşte sănătatea cardiovasculară,dar şi pe cea respiratorie. Au proprietăţi antioxidante şi anticancerigene şi asigură sănătatea sistemului osos,datorită bogăţiei de calciu.Seminţele de floarea-soarelui oferă beneficii similare cu cele ale seminţelor de susan,pe lângă furnizarea de fibre,esenţiale pentru buna funcţionare a intestinului.