Ţine cont de aceste obiceiuri alimentare sănătoase de vară

1 72006 original jpg jpeg

În zilele caniculare, organismul face eforturi să îşi regleze temperatura pentru a se adapta condiţiilor de mediu. De aceea, trebuie să îţi refaci energia printr-o alimentaţie sănătoasă, care îţi va furniza toţi nutrienţii de care ai nevoie pentru a rezista căldurii.

Fructe şi legume 

Vitaminele şi mineralele acţionează ca un suport energetic pentru organism,prevenind deshidratarea şi dezechilibrele electrolitice care se produc prin transpiraţie. Mai mult,anumiţi compuşi din fructe şi legume formează o barieră naturală care protejează pielea de efectul nociv al razelor ultraviolete. Consumă mult morcov deoarece conţine beta-caroten,un scut extrem de eficient împotriva razelor UV.      

Lactate şi brânzeturi 

Aceste alimente au rolul să suplimenteze pierderile de calciu şi magneziu care se produc din cauza transpiraţiei abundente şi să furnizeze corpului proteine de bună calitate. Evită sau consumă cu moderaţie brânzeturile grase cum ar fi caşcavalul şi optează în schimb pentru caş,urdă sau telemea,care reechilibrează aportul de substanţe nutritive esenţiale precum sodiul,acidul folic,vitaminele A,B,D şi E.    

Cereale 

Cerealele nu trebuie să lipsească din dieta ta de vară,deoarece asigură procentul optim de fibre şi glucide în organism. Acestea sunt slab calorice,uşor digerabile,menţin sub control glicemia şi secreţia de insulină. Beneficiile lor se dublează în combinaţie cu iaurtul,care favorizează digestia şi detoxifierea,prevenind riscul apariţiei de boli intestinale. 

           

Apă     

În timpul verii,trebuie să bei zilnic cel puţin doi litri de apă plată la temperatura camerei,pentru o hidratare cât mai bună a ţesuturilor. Poţi suplimenta aportul de lichide prin sucuri naturale şi ceaiuri răcoritoare,cu un conţinut bogat în vitamine. 

Carne slabă 

Pe timpul verii,sunt absolut interzise carnea de porc,mezelurile sau preparatele fast-food. Sunt recomandate în schimb carnea de pui,de peşte sau de vită,preparată la aburi sau grătar. Peştele reprezintă cea mai sănătoasă opţiune,fiind uşor de digerat,cu un conţinut scăzut de grăsimi şi o cantitate mare de apă în comparaţie cu celelalte tipuri de carne. Încearcă conservele de peşte Eva,care vor aduce gustul din inima mării la tine în bucătărie! 



Recente

psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
sezon estival jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg
amintiri jpg
empatie jpg
Cum sa cresti stima de sine  Sursa foto shutterstock 2341996931 jpg
Rugaciune jpg
cristaloterapie jpg
Somatizarea emotiilor jpg
prescură jpg
Transfăgărășan jpg