Tu ce tip de cumpărător eşti când vine vorba de alimentaţia celor mici?

Părinţii cumpără emoţional, în vreme ce specialiştii recomandă raţional când vine vorba de alimentaţia copiilor, conform Top Food Brands, primul studiu care analizează în oglindă tendinţele care influenţează alegerile celor două categorii.
Conform Top Food Brands,pentru părinţi contează ca brandul să fie sănătos şi dorit de copii,în vreme ce pentru specialişti contează caracteristicile produsului:provenienţa şi calitatea ingredientelor folosite,dar şi modul de prelucrare.Din punctul de vedere al experţilor,liderul este Sanovita,considerat de aceştia cel mai sănătos şi de încredere brand de pe piaţă. Locurile 2 şi 3 sunt ocupate de Napolact şi Covalact,percepute drept sănătoase,din ingrediente naturale,fără aditivi,mărci de încredere. Şi părinţii au în topul alegerilor sănătoase categoria produselor lactate,iar primele trei mărci apreciate de aceştia sunt Danone,Nestle şi Napolact.O altă concluzie importantă a studiului este că dacă acum caţiva ani acestea erau opiniile unui segment mai educat şi mai informat,preocuparea pentru sănătatea alimentaţiei devine o tendinţă din ce în ce mai populară,care deja are un impact asupra brandurilor.
Studiul a fost comandat de Itsy Bitsy,singurul post de radio pentru părinţi si copii,şi realizat de compania de cercetare Open-I Research.
„Percepţia de produs sănătos şi marcă de încredere reprezintă condiţii de bază ca un produs să treacă proba atât în faţa părinţilor,cât şi a specialistilor. Totuşi,tensiunea cea mai mare a unui părinte modern vine din nevoia de a mulţumi copilul,de a-i cumpăra ce-i place,şi dorinţa de a urma sfatul experţilor,adică a oferi copilului ceva sănătos,benefic pe termen lung. Întrucât avem de-a face cu un consumator din ce în ce mai atent şi cu acces aproape nelimitat la informaţii,brandurile care vor reuşi să rezolve această dilemă,adaptandu-se nevoilor si fiind transarente,vor avea mult de câştigat”,a spus Adina Nica,managing director Open-I Research.
„Itsy Bitsy este alături de familii de peste 9 ani,timp în care a devenit specialist în preocupările părinţilor. Cercetăm de un deceniu tipologiile de părinţi din România şi obiceiurile de consum ale familiilor cu copii şi folosim aceste informaţii la baza producţiilor noastre:programe educative şi de divertisment,dar şi publicitate pentru părinţi şi copii. În ceea ce priveşte alimentaţia,pentru că aceasta este atât de importantă pentru părinţi,am ales doar publicitatea care promovează produse sănătoase pentru familie”,a spus Nadia Tătaru,director general Radio Itsy Bitsy.
Topul experţilor a fost realizat pe un panel de 34 de specialişti,iar topul parinţilor a fost realizat pe un eşantion de 400 de persoane,reprezentativ pentru părinţii din mediul urban.