Vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătatea ochilor

1 69775 original jpg jpeg

Stilul de viaţă modern, cu multe ore petrecute pe scaun în faţa televizorului şi a calculatorului îţi afectează sănătatea, ochii fiind cei mai expuşi. Îi poţi proteja dacă apelezi la aceste vitamine.

Vitamina A

Este un puternic antioxidant,care echilibrează cantitatea de lumină care intră în ochi prin retină. Prea multă sau prea puţină lumină poate afecta sănătatea ochiului. Astfel,prea puţină vitamina A în organism poate duce la o slabă vedere pe timp de noapte,o uscare excesivă a corneei,conjunctivită sau ulcer a corneei. Cele mai bune surse de vitamina A sunt fructele şi legumele roşii,precum tomatele,morcovii,prunele şi cireşele.

Licopenul

Este cel care protejează ochii de acţiunea nocivă a radicalilor liberi şi îmbunătăţeşte sistemul imunitar al acestora. Studiile au mai relevat faptul că licopenul încetineşte îmbătrânirea ochilor,iar astfel îţi vei păstra vederea ageră mai mult timp. El se regăseşte în roşii şi în prune.

Luteina

Ochii au nevoie de luteină pentru a funcţiona corespunzător. Chiar dacă organismul produce luteină,el nu reuşeşte să acopere cantitatea zilnică de care are nevoie. Întrucât nu se găseşte în multe fructe şi legume,este recomandat să iei suplimente alimentare cu luteină.

Citeşte şi:

Ce să eviţi ca să ai ochi sănătoşi

Ce spune culoarea ochilor despre tine

Vitamina D

Această vitamină este esenţială pentru sănătate,deoarece în lipsa ei organismul nu poate obsorbi calciul şi fosforul,minerale care întăresc oasele,cartilajele,dar îţi asigură şi o privire ageră. În lipsa vitaminei D,şi implicit a calciului şi a fosforului,capacitatea vizuală va fi diminuată.

Vitamina C

Deşi aceasta este recomandată celor care au sistemul imunitar slăbit şi sunt predispuşi la răceli şi la viroze,vitamina C este importantă ţi pentru cei care nu doresc să piardă nimic din vedere. Ea te protejează de cataractă,îmbătrânire prematură şi degenerenţă a maculei. Se găseşte în citrice,broccoli şi roşii.

Zinc

Este responabil pentru întărirea ţesuturilor ochilor,ceea ce înseamnă că ochii vor rămâne sănătoşi pentru o perioadă mai lungă de timp. Zincul se găseşte în carne roşie,lapte,cereale integrale şi ficat. Totuşi,trebuie să consumi aceste alimente în cantităţi moderate deoarece prea mult zinc în organism poate afecta absorbţia cuprului.