De ce este bine să faci pilates

1 74460 original jpg jpeg

Ai observat că în ultima perioadă a început să te doară spatele din ce în ce mai des. De vină poate fi poziţia incorectă de pe scaun la servici. Pilatesul îţi poate veni în ajutor. Află de ce este bine să practici pilates.

Rigoarea este cuvântul de ordine în Pilates şi totodată secretul eficienţei acestui antrenament de fitness. A fost dezvoltat pornind de la un principiu simplu:o singură mişcare precisă este mai eficientă decât o serie de mişcări dezordonate,mai mult sau mai puţin întâmplătoare.  Astfel,în timpul unui antrenament Pilates corpul tău devine centrul atenţiei,respiraţia este controlată şi coordonată cu mişcări specifice ale abdomenului,în timp ce extremităţile sunt întinse formând unghiuri prestabilite. Deşi mişcările sunt destul de lente,ca orice antrenamentserios nu este simplu,dar este foarte eficient. Mai trebuie adăugat că Pilates este indicat pentru toate vârstele,gradul de dificultate al exerciţiilor sporind treptat şi fiind adaptat în cadrul orei de group fitness la nivelul fiecărui participant.

Citeşte şi:

Pilates:6 exerciţii de bază

Ce să mănânci când faci sport

În fond,aceste antrenamente ne învaţă cum să ne înţelegem corpul şi să-i cunoaştem limitele pentru ca mai apoi să le putem depăşi.

Pilates nu creează supraoameni,doar ne reînvaţă să fim oameni,să respirăm în tihnă,să ne bucurăm de fiecare mişcare.

Iată,pe scurt,câteva beneficii concrete:

1. Odată ce îţi poţi controla toţi muşchii de la gât până în vârful picioarelor,coordonarea ta va fi cu mult mai bună şi orice exerciţiu îţi va părea cu mult mai uşor,chiar dacă vei alege apoi să practici alt sport.

2.  După câteva ore de Pilates,flexibilitatea articulaţiilor şi a muşchilor se va îmbunătăţi,întrucât o bună parte a exerciţiilor presupun extensia membrelor şi apoi menţinerea anumitor poziţii.

3. Cu cât un antrenament este mai avansat,cu atât tranziţia între mişcări este mai complexă şi repetiţiile mai numeroase sau mai rapide. Astfel,Pilates creşte rezistenţa la efort şi,implicit,contribuie la creşterea nivelului tău zilnic de energie.

4. Cum anduranţa este strâns legată de o respiraţie corectă,trebuie să subliniem că aceasta este esenţială în Pilates întrucât asigură o bună oxigenare a muşchilor şi a creierului şi solicită în mod continuu muşchii abdominali.

5. Nu în ultimul rând,abdomenul. Pilates acordă atenţie în special acestei zone. Muşchii abdominali sunt permanent solicitaţi pe parcursul antrenamentelor,fie prin exerciţii care ţintesc în mod explicit această zonă,fie prin respiraţie,întrucât expirarea corectă presupune,în Pilates,o contractare a muşchilor abdominali.

Există ore pentru începători,acolo unde se insistă pe însuşirea poziţiilor elementare,dar şi ore pentru avansaţi,unde găsim o mai mare diversitate de exerciţii unde se abordează poziţii mai dificile care necesită angrenarea mai multor grupe de muşchi. De asemenea,există şi Yogalates,o oră unde,pe lângă tonifierea şi rigurozitatea specifică Pilatesului,intervine şi influenţa aportului mental şi spiritual specific principiilor Yoga.