Fă stretching în mod corect!

1 60554 original jpg jpeg

În timp ce unii antrenori recomandă exerciţiile de întindere întrucât cresc flexibilitatea încheieturilor, alte persoane sunt mai rezervate în a le recomanda, considerând că practicarea lor este periculoasă.

În ce constau aceste exerciţii

Exerciţiile de întindere,numite şi stretching,sunt recomandate persoanelor care fac sport. Practicarea lor în timpul încălzirii ajută la scăderea riscului de accidentare,prin creşterea flexibilităţii corpului. Însă ultimele studii în acest domeniu vin să contrazică această teorie. Oamenii de ştiinţă susţin că aceste exerciţii nu fac muşchii şi tendoanele mai elastice,ci dimpotrivă scad flexibilitatea,iar riscul de a te accidenta este mai mare. După acest tip de exerciţii ai o senzaţie de slăbiciune şi amorţeală în membre,coordonarea acestora fiind îngreunată,afirmă specialiştii.

Durata practicării,secretul unei rutine corecte

Cu cât menţii mai mult muşchiul întins într-o anumită poziţie,cu atât puterea lui va fi mai redusă,de aceea este indicat să nu dureze mai mult de 30 de secunde. Un interval de timp mai mare nu are decât efecte nefaste asupra sistemului muscular întrucât îl slăbeşte. Acest lucru se aplică şi în cazul exerciţiilor repetate.

În cadrul unui studiu pe sportivi s-a observat  că practicarea în mod constant a stretching-ului,le-a redus puterea musculară cu 5%. În plus,nu doar muşhii întinşi sunt afectaţi. Practicarea exerciţiilor la piciorul drept scade puterea musculară şi la cel stâng,ca urmare a faptului că întreg sistemul nervos este afectat.