Din ce cauză nu există lumină naturală în marile magazine şi cum vor arăta acestea în viitor

1 supermarket 949913 1280 jpg jpeg

Când mergi în cel mai apropiat magazin alimentar sau supermarket, vezi ferestre mari la intrarea din faţă, dar odată ce ai ajuns înăuntru, lumina naturală dispare. Magazinele au rareori ferestre. Care ar fi motivele?

Magazinele alimentare din Germania au început încă de acum câţiva ani să aducă mai multă lumină naturală în interiorul marilor magazine. Cercetările au ajuns la concluzia că în magazinele cu mai multe ferestre, clienţii şi angajaţii s-au simţit mai bine, mai în siguranţă şi au putut identifica produsele şi oamenii mai repede.Până acum, cele mai multe magazine alimentare din întreaga lume au avut tendinţa de a avea puţine ferestre, în mare parte din cauza constrângerilor de spaţiu şi a costurilor, dar şi a altor motive.

O strategie de marketing

Lipsa ferestrelor este o componentă a psihologiei cumpărăturilor cu amănuntul, unde comercianţii încearcă să creeze un mediu în care clienţii să se simtă confortabili, să petreacă mai mult timp şi să cheltuiască mai mult. Acesta este şi motivul pentru care multe magazine alimentare au podele din gresie, ceea ce face cărucioarele să facă mult zgomot, forţând cumpărătorii să încetinească instinctiv şi să se perinde mai mult printre rafturi. Din acelaşi motiv, muzica nu este alertă, astfel încât clienţii să nu grăbească pasul, ci să se relaxeze şi să aleagă fără grabă tot ce cred că au nevoie.

În cazul ferestrelor, magazinele oferă un sentiment de timp suspendat. Cumpărătorii nu vor observa vremea nefavorabilă sau dacă se înserează. Cu cât aleg mai multe produse, cu atât cheltuiesc mai mult. Cu toate acestea, această ipoteză este controversată. Unele supermarketuri din Germania au decis să permită lumina solară să pătrundă în magazine, tocmai pentru a menţine clienţii mai mult timp printre produse. Ideea a pornit de la un studiu Laboratorului Naţional de Energie Regenerabilă din Colorado. Acesta a indicat faptul că majoritatea cumpărătorilor, dacă se află într-un magazin mare, cu lumină artificială, se vor simţi închişi, vor lua ce au nevoie şi vor pleca. De asemenea, specialiştii au recomandat lumina naturală. Clienţii şi angajaţii s-au simţit mai bine, mai în siguranţă şi au putut identifica mai repede produsele şi oamenii. Este posibil ca, în viitor, supermarketurile să semene mai mult cu nişte sere şi mai puţin cu nişte depozite.

Motive practice

Ferestrele mari care lasă să intre lumina solară pot provoca estomparea pachetelor, ceea ce le face să pară uzate consumatorilor. Înlocuirea pereţilor valoroşi cu ferestre ar reduce, de asemenea, numărul de afişaje - şi produse. Mai mult, spaţiul este extrem de scump, în special în centrul oraşelor, prin urmare, trebuie utilizat cât mai bine. Ferestrele verticale mari par imposibile, deoarece cea mai mare parte a spaţiului este ocupată de rafturi.

Totuşi, este posibil ca această teorie a comerţului cu amănuntul să nu mai fie la modă în viitor. Un lanţ de supermarketuri din Germania a gândit moduri în care să permită lumina naturală să pătrundă mai mult în interior, deşi au observat că sunt necesare protecţii UV pentru a împiedica lumina soarelui să afecteze calitatea alimentelor proaspete, a legumelor şi fructelor, sau să se estompeze eticheta produsului.

Rămâne de văzut dacă acest lucru va deveni un fapt obişnuit în industria alimentară în general. Până atunci, dacă nu te simţi în largul tău într-un magazin lipsit de lumină naturală, ai la dispoziţie pieţele.



Recente

WhatsApp Image 2024 11 20 at 12 40 28 jpeg
Donald Trump și familia  foto   Shutterstock jpg
Jennifer Lopez, Benn Afleck, Jennifer Garner  foto   Shutterstock jpg
Marius Manole   ținuta 1 ok jpg
Davina McCall  foto   Shutterstock jpg
Kourtney Kardashian  foto   Instagram jpg
astrologie zodii iarna parfum 2233424349 jpg
Ultimele cuvinte inainte de moarte  Sursa foto Pixabay consciousness 8809108 1280 jpg
Victoria Beckham  foto   Shutterstock jpg
Jennifer Lopez  sursa foto   Shutterstock jpg
Regele Charles, Regina Camilla  sursa foto   Shutterstock jpg
Luna Plina in Taur 15 noiembrie 2024  Sursa foto shutterstock 2142428525 jpg
Angelina Jolie, Brad Pitt  foto   Shutterstock jpg
Demi Moore  foto   Shutterstock jpg
KV WSCM jpeg
actor pe covorul roșu  foto   Shutterstock jpg
Eva Londoria  foto   Instagram jpg
Rita Ora  foto   Instagram jpg
shutterstock 13153519 jpg
Meghan Fox  foto   Instagram, Shutterstock jpg