FOTO Toată planeta poartă Louis Vuitton. Harta celor mai populare branduri de modă din lume
Dacă ar fi să creionăm harta lumii în logouri celebre, atunci cele două litere înlănţuite L&V ar conduce detaşat. Asta pentru că brandul francez Louis Vouitton nu mai e de mult unul exclusivist, ci a cucerit întreaga planetă.
Louis Vuitton se situează pe locul întâi într-un clasament al celor mai populare branduri de fashion din lume, top realizat de site-ul money.co.uk, pe baza datelor furnizate de Google. Harta modei în lume a fost realizată pe baza căutărilor din ultimele 12 luni şi relevă, în funcţie de continent şi de ţară, cele mai căutate branduri de modă de către locuitorii din zonele respective.
Astfel, Louis Vuitton conduce detaşat şi este este cel mai căutat brand din 47 de ţări, printre care Franţa, Spania şi Marea Britanie, urmat de Gucci, care conduce în topul preferinţelor în 13 şări din lume (Italia, Mexic etc.) şi Chanel pe locul al treilea, fiind preferat în 12 ţări (Pakistan, Thailanda etc.).
Pe locul patru se află Calvin Klein, care domină în 11 ţări, inclusiv Rusia, în timp ce al cincilea este Rolex, fiind preferatul celor din Israel, Cambodgia şi Kenya.
Coach, un brand de marochinărie de lux, fondat în New York, în anii 1940, se află pe locul şase în top şi conduce în ţări precum Arabia Saudită şi Coreea de Sud. Top 10 este completat de Tory Burch, Loewe, Valentino şi Fendi.
În Europa, Louis Vuitton este brandul favorit, în Asia domină Chanel urmat de Louis Vuitton, în Africa de asemenea conduce Louis Vuitto, la fel şi în Australia.
Ce brand e preferatul românilor
În România, cel mai căutat brand de modă pe Google, în ultimul an, a fost Valentino.
În America de Nord brandul favorit este Loewe, cel mai prezent în căutările Google din SUA şi Canada, în timp ce mexicanii preferă Gucci. În America de Sud, Gucci este pe locul 1 în 3 ţări, urmat de coach şi de Fila.
Timp de decenii, Luois Vuitton a fost considerat un brand exclusivist, destinat celor bogaţi şi celebri. În ultimii ani, strategia casei de modă s-a schimbat, şi, odată cu sutele de magazine deschise în întreaga lume, numărul de clienţi şi încasările au atins cifre uriaşe.
Printre celebrităţile care au apărut, de-a lungul timpului, în campaniile publicitare ale casei de modă se numără Audrey Hepburn, Jennifer Lopez, Keith Richards, Madonna, Sean Connery, Angelina Jolie şi Gisele Bündchen.
Lousi Vuitton s-a născut în 1821, în Jura, Franţa. La doar 14 ani, a plecat la Paris, pe jos (o călătorie de 400 de kilometri). Când a ajuns în capitală, a devenit ucenicul unui layetier (persoană care confecţionează bagaje). La câţiva ani, Napoleon al III-lea l-a ales pe Vuitton pentru a fi layetierul oficial al soţiei sale, împărăteasa Eugenia.
În 1854 a deschis primul magazin Louis Vuitton, în Paris. În acelaşi an, Vuitton a creat primul cufăr cu partea superioară plată. Până atunci, cuferele şi geamantanele erau rotunjite în partea de sus, pentru a nu permite apei să rămână pe ele. În 1885 Louis Vuitton a deschis cel de-al doilea magazin, la Londra. Ceilalţi producători îi copiau deja modelele. Într-o încercare de a elimina produsele contrafăcute, Vuitton a creat şi a început să folosească numai un material cu model de tablă de şah, inscripţionat „marque L.Vuitton déposée" („marcă înregistrată L.Vuitton").
În 1892 Louis Vuitton a murit şi a fost înlocuit de fiul său, George Vuitton, care dus brandul la nivel global. Tot el a creat şi monograma „LV", devenită în timp emblemă.
FOTO PROFIMEDIA, SHUTTERSTOCK