OnStar ajută la salvarea celor afectaţi de uragan

Autorităţile din Texas au cerut ajutor serviciului General Motors, OnStar. Agenţia a fost copleşită deja de apelurile de urgenţă primite de la oameni care cer ajutor. La noi, serviciul este disponibil la modelele Opel.
OnStar le oferă ajutor celor de la Crucea Roşie şi serviciului de urgenţă 911, care au fost depăşite de situaţia de criză din Texas şi Louisiana, lovite de uraganul Harvey. Toţi operatorii lucrează non-stop pentru a face faţă apelurilor. OnStar preia şi solicitări de evacuare, pe care le transmite echipelor de salvare. Serviciul are aproximativ 200,000 de clienti în zonele afectate de furtuna tropicală. Începând cu sâmbăta trecută, centrul a preluat 18,500 de apeluri referitoare la uragan.
Multe dintre apeluri vin de la oameni ale căror maşini şunt blocate în apă. “Un domn ne-a sunat din mijlocul furtunii, nu avea curent, telefonul nu-i mergea pentru că se udase. Aşa că s-a dus în garaj şi ne-a apelat ca să ne anunţe că i se prăbuşeşte casa. Am transmis informaţii centrului de intervenţii în caz de urgenţă, pentru a ne asigura că clientul nostru va fi evacuat”, povesteşte managerul local Cathy Bishop.
OnStar oferă apelanţilor rute de evacuare şi, în caz de nevoie, contactează rudele şi prietenii celor care nu aveau altfel cum să le dea de veste. În plus, prin intermediul hotspot-ului WiFi din maşină, posesorii de vehicule General Motors pot lua legătura cu cei apropiaţi.