• Nu măsori candidatea de grăsimi

Folosirea uleiului din belşug la gătit este ceva de care ne facem vinovaţi cu toţii. Chiar dacă folosim un ulei de calitate şi acesta trebuie consumat cu măsură, dacă vrem să slăbim. Astfel, nu este indicat să consumi mai mult de una-două linguri de ulei pe zi. Ideal ar fi să nu depăşeşti o linguriţă de ulei la fiecare masă.

  • Foloseşti prea multe sosuri

Pentru a da mai multă savoare măncărurilor, avem tendinţa de a adăuga diferite sosuri precum maioneză, ketchup sau alte preparate de acest fel. Problema este că aceste sosuri conţin foarte multe calorii şi, în plus, sunt bogate în sare şi zahăr. Limitează consumul de sosuri din comerţ pentru a putea controla numărul de calorii asimilate. Îţi poţi prepara propriul sos folosind roşii proaspete şi ierburi aromatice sau poţi face rapind un sos din iaurt cu lămâie şi mentă.  

  • Consumi prea multă carne

Mulţi dintre noi tindem să consumăm în exces produse de origine animală, în detrimentul vegetalelor. Potrivit nutriţioniştilor, ideal ar fi să mănânci între 100 şi 150 gr de carne slabă la o masă alături o cantitate dublă de legume (300 gr).

  • Foloseşti topping-uri

Tuturor ne place să adăugăm puţină brânză sau caşcaval ras, eventual smântână, peste diverse alimente. Însă, acest lucru nu face decât să adauge centimetri în talie. Pentru a controla ceea ce mănânci, măsoară întotdeauna greutatea tuturor alimentelor din farfurie şi evită să foloseşti mai mult de un topping la fiecare masă. De asemenea, optează pentru variantele degresate, cum ar fi brânza de vaci sau iaurtul.