Campanie de depistare timpurie a melanomului

1 74625 original jpg jpeg

Diagnosticate la timp, 90% din cazurile de melanom pot fi tratate în mod eficient. În acest context, o cunoscută companie dermatologică a lansat o nouă campanie virală, prin care oamenii sunt încurajaţi să joace un rol activ în procesul de screening cutanat, pentru depistarea melanomului.

În urma unui studiu efectuat în 23 de ţări de pe toate continentele,care a analizat comportamentul persoanelor la soare şi cunoştinţele generale privind riscurile asociate expunerii la soare,cercetătorii au aflat că doar 88% din persoanele chestionate cunosc riscurile apariţiei cancerului de piele,dacă se expun la soare fără să se protejeze.

În plus,potrivit studiului,doar 1 din 2 persoane chestionate a consultat vreodată un medic dermatolog pentru analiza vizuală a aluniţelor,iar 1 din 4 persoane nici măcar nu şi-a verificat vreodată aluniţele.

Populaţia tânără,nepăsătoare

Tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani sunt cei mai nepăsători când vine vorba de protecţie solarăşi prevenţia cancerului de piele. 80% din daunele cauzate pielii se petrec înainte de vârsta de 18 ani,potrivit studiului.

Campanie de prevenţie a melanomului

Anul trecut,La Roche-Posay,în colaborare cu 142 de medici dermatologi s-a implicat într-un program naţional de screening cutanat,realizat în perioada mai-iunie 2014. Peste 1.100 de români au beneficiat de un consult gratuit al nevilor pigmentari. Dintre aceştia,60% erau la primul consult al aluniţelor şi doar 20% foloseau protecţie solară în mod regulat,vara,când se expuneau la soare.

În urma campaniei,s-au descoperit 30 de cazuri de cancere cutanate (9 de melanom,15 de carcinom bazocelular şi 6 cazuri de carcinom spinocelular),care diagnosticate într-o fază incipientă au putut fi tratate eficient.

„Devino un Skin Checker!“

Sub sloganul „Devino un Skin Checker!“,compania dermatologică a lansat campania „Skin Checker“,a cărei obiectiv constă în educarea publicului larg cu privire la rolul activ în depistarea timpurie a melanomului,acesta fiind şi singurul tip de cancervizibil cu ochiul liber.

Campania are ca obiectiv încurajarea propagării şi distribuirii unui mesaj simplu şi clar:fiecare dintre noi poate deveni un ambasador al acestei lupte.