Se poate spune fără exagerare că porumbul fiert este un adevărat medicament de sezon. Nu este doar un adevărat deliciu al verii, ci aduce nenumărate beneficii organsimului: lupta împotriva cancerului, ţine bolile de inimă la distanţă, protejează vederea şi sistemul osos şi ajută la memorie.

Porumbul este sursă importantă de fibre. Consumul zilnic de fibre ajută la menţinerea sub control al nivelului de zahăr din sânge. Mai mult, fibrele sunt ideale pentru stimularea tranzitului intestinal şi îmbunătăţirea digestiei.

Totodată, oferă o senzaţie de saţietate, deoarece durează mai mult până este digerat, aşadar este ideal şi pentru slăbit, fiind sărac în grăsimi. 100 de grame de porumb au doar 26 de calorii. Pe de altă parte, dacă vreţi să slăbiţi, ar trebui să îl consumaţi înainte de ora 18.00. 

Citeşte şi: Cura de vară cu porumb, pepene şi prune

Porumbul tânăr conţine mult mai multe substanţe nutritive decât cel ajuns la maturitate, fiind recomandat spre consum de cât mai multe persoane. Pe lângă faptul că sunt prezente fibre şi proteine, precum şi antioxidanţi vitali, doar o jumătate de cană de porumb oferă 4% din necesarul zilnic de vitamina A şi fier.

„Vitaminele şi aminoacizii din porumb se păstrează şi după fierbere. Conţine vitamina A care ajută la imunitate şi vedere. Conţine vitamina E care ajută la buna funcţionare a inimii. Conţine foarte mulţi nutrienţi. Important pentru sănătate este şi acidul folic din compoziţie", confirmă medicul de familie Radu Bulumac.

Mai mult, porumbul conţine şi antioxidanţi şi bioflavonoide care lupta cu prevenirea mai multor tipuri de cancer. Cât de multe beneficii ar aduce, evitaţi să-l consumaţi în cantităţi prea mari odată, pentru că o să va alegeţi cu diaree.

 

Sursă: adevărul.ro, dietetik.ro