„Postul este o cale bună pentru a slăbi“

Adevărat!

A nu se înţelege că postul este acelaşi lucru cu o dietă restrictivă, care promovează înfometarea. Când iei o pauză mai lungă de la mâncare, organismul tău poate să ardă grăsimile şi să se cureţe de toxine în tihnă. Cercetătorii de la Universitatea din Utah au concluzionat că persoanele care ţin post fie şi timp de o zi pe lună sunt cu 40% mai puţin predispuse să sufere de acumularea de grăsimi pe vasele de sânge. Începe cu un exerciţiu simplu: mănâncă doar dacă ţi-e foame, nu de poftă! De aici şi până la o pauză de mâncare, de o zi pe săptămână sau pe lună, mai este doar un pas.

„Carbohidraţii trebuie consumaţi doar ziua“

Fals!

Corpul nostru are nevoie de carbohidraţi. Recomandarea este ca alimentele care conţin amidon să se regăsească pe masa ta… la sfârşitul zilei. Cercetătorii de la Universitatea din Ierusalim aşa au concluzionat, în urma unui studiu realizat pe 100 de persoane supraponderale, împărţite în două grupe. Timp de şase luni, acestea au urmat diete identice, cu o singură diferenţă: persoanele dintr-o grupă au consumat carbohidraţi în timpul zilei, iar cele din a doua grupă, pe timpul serii. Subiecţii din a doua grupă s-au simţit mai puţin flămânzi a doua zi şi, după şase luni, au scăpat de mai multe kilograme, arzând cu 36 % mai multă grăsime corporală.

Proteinele nu sunt niciodată prea multe“

Adevărat!

Asta nu înseamnă că trebuie să mănânci fără măsură, ci că nu trebuie să te fereşti de alimentele din această categorie. Mai mult, un studiu publicat în „Jurnalul de forţă şi condiţionare de cercetare“ a arătat că un consum zilnic de până la 400 de grame de proteine nu are nicio consecinţă negativă. În plus, proteinele sunt macronutrienţi uşor metabolizaţi de către organism. Ce înseamnă asta? Cu cât incluzi mai multe în alimentaţie, cu atât arzi mai multe calorii. Din nou, fără să întreci măsura, însă…

„Mestecatul te ajută la slăbit“

Adevărat!

Iată un truc simplu şi la îndemână pentru a scăpa de kilogramele nedorite! Cu cât mesteci mai mult alimentele şi mănânci, astfel, mai încet, cu atât eşti tentată să-ţi reduci porţia de mâncare. Este o teorie demonstrată ştiinţific şi are, desigur, foarte mult sens. Mestecând mai mult şi încetinind ritmul cu care mănânci, îi permiţi creierului să conştientizeze ce se întâmplă şi să apară senzaţia de saţietate. Prin urmare, şansele de a consuma şi felul doi sau chiar un desert scad vertiginos. Combină mestecatul riguros cu porţii din ce în ce mai mici de mâncare şi vei vedea rezultatul. Mai puţine kilograme!

„Înainte de sport, trebuie să mănânci, pentru energie“

Fals!

Şi porţiile de dinainte de sport trebuie să fie mici, mai ales dacă alegi să te hrăneşti cât mai aproape de momentul mişcării. Studiile au arătat că persoanele care fac sport dimineaţa, pe stomacul gol, reuşesc să ardă cu 20 % mai multe grăsimi în timpul antrenamentului. Acest lucru este justificat prin faptul că acea persoană trebuie să apeleze, pentru combustibil, la grăsimea depozitată deja în organism. În plus, sportul pe stomacul gol nu are drept consecinţă o mai mare poftă de mâncare, apetitul tău rămânând neschimbat.

Sfatul specialistului

Cornel Moca, specialist sportiv & nutriţie

De ce se ajunge la kilograme în plus? Greşeala apare atunci când se încearcă tratarea problemelor de orice fel cu mâncare nesănătoasă şi cu dulciuri. Avem următoarele tipologii: persoane care mănâncă pe fond de stres, depresie, nesiguranţă, neîmplinire etc., cele care mănâncă deoarece sunt gurmande şi trăiesc pentru a mânca şi cele care mănâncă orice, indiferent de riscuri, din cauza lipsei de educaţie. Mulţi nu ştiu la ce riscuri se supun. Cel mai bine ar fi ca persoanele cu probleme de greutate să caute ajutor la un specialist în nutriţie şi sport, dacă orice altă încercare de a slăbi a dat greş.