Cu o aromă delicioasă de arahide prăjite, acest preparat este nelipsit din alimentaţia americanilor şi introdus recent şi pe rafturile din magazinele noastre. Gustoasa cremă tartinabilă este bogată în grăsimi şi în proteine sănătoase şi poate fi adăugată în deserturi, în smoothie-uri, în cerealele cu lapte sau poate fi folosită ca şi dressing-uri pentru salate. Deşi este un preparat delicios, trebuie să fii atent la cantitatea pe care o consumi, pentru că 100 de grame de unt de arahide conţine aproximativ 660 de kilocalorii. Dacă îţi doreşti să slăbeşti sau să îţi menţii silueta, dar nu poţi renunţa la deliciosul unt de arahide, iată ce trebuie să ştii!

Cantitatea face diferenţa

Pentru că are un miros delicios, multe persoane sunt tentate să consume unt de arahide direct din borcan, fără să mai aştepte să îl adauge într-un preparat. Acest obicei, poate fi o greşeală, deoarece atunci când facem acest lucru, suntem tentaţi să consumăm o cantitate mai mare, decât dacă am pune 1 lingură/2 pe o felie de pâine. Pentru a nu ne îngrăşa, porţia corectă de unt de arahide este de 2 linguri.

Atenţie la doza de sare şi la grăsimi!

Majoritatea sodiului pe care îl consumăm provine din alimentele procesate, iar untul de arahide face parte din această categorie. Este important să verifici ingredientele untului, deoarece unele produse nu au deloc sare, în timp ce altele pot avea şi câteva sute de miligrame pe porţie! Totodată, deşi pe eticheta untului de arahide scrie „cu conţinut redus de grăsimi‟, această informaţie poate fi doar o strategie de marketing, pentru că untul de arahide conţine deja multe grăsimi. În plus, dacă vom compara o cutie de unt de arahide cu „conţinut redus de grăsimi‟, cu o cutie de unt de arahide obişnuită, nu vom vedea o mare diferenţă, în ceea ce priveşte cantitatea calorică. De asemenea, în momentul în care cumpărăm unt de arahide cu conţinut redus de grăsimi, suntem tentaţi să consumăm mai mult, ştiind că nu conţine atât de multe „substanţe grase‟.

Sursă foto: Shutterstock