Stilul de viaţă echilibrat, bazat pe alimente bogate în vitamine şi minerale, hidratarea corespunzătoare şi activitatea fizică zilnic pot ameliora simptomele nedorite ale menopauzei şi pot ajuta la îmbunătăţirea vieţii de zi cu zi. În funcţie de stadiul la care se află, menopauza cuprinde trei categorii distincte:

  • Pre-menopauza – În această fază, corpul începe să ofere indicii fizice utile prin care arată începutul procesului de menopauză, care poate dura chiar şi ani până la ultima menstruaţie. O parte din semnele obişnuite includ perioade menstruale neregulate, bufeuri, uscăciune vaginală, tulburări de somn şi modificări ale dispoziţiei, iar acestea reprezintă rezultatul schimbărilor la nivel hormonal.
  • Menopauza – Este un proces normal şi natural al corpului în urma căruia perioada menstruală se opreşte definitiv şi se confirmă în momentul în care o femeie nu a avut menstruaţie timp de 12 luni consecutive.
  • Post-menopauza – Această fază include întreaga perioadă de după menopauză, în care activitatea ovariană încetează complet. Din cauza scăderii continue a nivelului de estrogen, simptome precum uscăciunea vaginală sau bufeurile pot persista.

„Deşi este un proces natural al organismului, din diverse motive acest subiect este încă prea puţin discutat. Este adevărat, menopauza poate reprezenta o perioadă destul de dificilă pentru femei întrucât se confruntă cu o mulţime de stări noi pe care încearcă să le gestioneze sub o formă sau alta. Din fericire, există o serie de acţiuni pe care femeile le pot include cu uşurinţă în programul zilnic şi care le pot aduce schimbări considerabile în stilul de viaţă. Proverbul «suntem ceea ce mâncăm», se aplică perfect în acest caz, iar asta deoarece alimentele pe care le alegem şi le includem în meniul zilnic pot contribui la menţinerea unui organism sănătos. Legumele şi fructele proaspete ne pot ajuta să ne refacem mai rapid, datorită nutrienţilor pe care le conţin. Astfel, într-un moment în care organismul trece printr-o serie de modificări, precum este menopauza, îl putem ajuta să depăşească simptomele specifice, spune dr. Corina Zugravu, Preşedinte Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.     

Nutrienţi recomandaţi pentru ameliorarea simptomelor menopauzei