Trucuri pe care le folosesc magazinele. Ce ascunde fundalul roșu de reduceri

7 februarie 2024   Curiozități

Dacă ți s-a întâmplat să ajungi într-un magazin și să cumperi mai multe lucruri decât aveai nevoie, ai fost prins în capcana trucurilor psihologice folosite de comercianți. Descoperă o parte dintre ele! 

Magazinele folosesc numeroase tehnici pentru a-i motiva chiar și pe cei mai responsabili și calculați clienți să cheltuiască mai mulți bani decât și-au propus inițial. Spre exemplu, produsele precum pâinea și ouăle se află în spatele magazinului, deoarece își doresc să treci prin mai multe tentații înainte să ajungi la alimentele de bază. 

Muzica ne influențează 

Și muzica pe care o asculți în timpul cumpărăturilor are un rol bine definit. Studiile arată că magazinele în care se aude muzică lentă vând mai bine decât cele în care se aude muzică ritmată, deoarece, în al doilea caz, clienții se simt mai grăbiți.

Cumpărăm primele produse pe care le vedem

Dacă ai observat că ești tentat să cumperi o variantă mai scumpă a unui produs, asta se întâmplă, deoarece este plasat la vederea clienților, pe primele poziții din raft, spre deosebire de varianta mai ieftină. Adesea, mărcile plătesc pentru această strategie.  

Dimensiunea coșului face diferența

Poate ai observat că marile magazine pun la dispoziția clienților coșuri pentru cumpărături de mari dimensiuni. Această strategie îi ajută pe comercianți, deoarece oamenii sunt tentați să cumpere mai multe lucruri pentru a-și umple coșul. 

Citește și: De ce unele produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale

Atracțiile copiilor 

Cele mai atrăgătoare dulciuri sunt plasate adesea pe rafturile de jos ale raioanelor, în speranța în care copiii vor ajunge la ele și le vor pune în coș. Desigur, această strategie funcționează de cele mai multe ori! 

Psihologia culorii

Te-ai gândit de ce sunt anunțate promoțiile pe fundaluri roșii sau galbene? Cercetările au arătat că aceste culori atrag imediat atenția, iar clienții sunt dispuși să cumpere produsele aflate la ofertă. Totodată, verdele ademenește consumatorii conștienți de responsabilitatea față de mediu, iar albastrul crește loialitatea clienților. 

Acest articol te poate ajuta: Cumpără inteligent! Așa economisești bani la supermarket

Ce spun cercetările despre mostrele gratuite? 

Cercetările au arătat că mostrele gratuite aduc profit. Asta se întâmplă, deoarece clientul s-ar putea simți obligat să cumpere produsul după ce l-a încercat. 

Sursă foto: Shutterstock  

Mai multe