Nutriţioniştii îţi sugerează să renunţi complet la brânză. Alţii îţi spun să o înlocuieşti cu tofu, brânză din soia. Dar să ştii că lactatea are şi ea beneficii asupra corpului uman. Singura condiţie este să nu o consumi în exces.

Brânza şi beneficiile ei

 

Brânza reduce riscul bolilor de inimă 

 
Consumul zilnic de 50 grame de brânză a fost asociat cu un risc cu până la 18% mai mic de boli de inimă. Mineralele din brânză precum calciul, potasiul, magneziul şi vitaminele precum riboflavina şi B12 pot redduce riscul de dezvoltare a bolilor cardiace. Consumul a 15 grame de brânză pe zi poate reduce riscul de accident vascular cerebral cu până la 13%.
 

Brânza reduce riscul de diabet zaharat

 
Consumul a 50 de  grame de brânză pe zi poate reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2 cu până la 8%. Persoanele care mănâncă zilnic 90 grame de iaurt au avut şi riscuri mai mici. Calciul din brânză creşte secreţia de insulină şi poate reduce rezistenţa la insulină. Acesta poate împiedica boala. Proteinele din zer pot creşte sensibilitatea la insulină.
 

Brânza ajută longevitatea

 
Un studiu din 2016 făcut pe 960 de bărbaţi francezi, timp de 15 ani, arată acest lucru. Consumul de 90 grame de brânză pe zi a fost asociat cu o probabilitate de până la 38% mai scăzută a morţii. Este posibil ca acest lucru să se datoreze calciului care scade tensiunea arterială şi reduce absorbţia de grăsime în intestin.
 

Brânza îmbunătăţeşte colesterolul

 
Consumul scăzut de brânză, zilnic, ajută la scăderea şi menţinerea colesterolului. Modificările ar putea fi datorate capacităţii calciului de a traversa grăsimea prin intestine, astfel încât să nu fie absorbit sub formă de calorii asociate. Vitamina K2 din produsele lactate fermentate poate juca şi ea un rol crucial.
 

Brânza te face puternic

 
Consumul de o ceaşcă de brânză ricotta pe zi a stimulat masa musculară şi îmbunătăţirea echilibrului la adulţii sănătoşi de peste 60 de ani. Aceştia au consumat branza 12 săptămâni legate. Cercetătorii studiului susţin că proteinele din lapte şi zer pot fi importante.
 
Sursa: csid.ro