Deşi se efectuează de mult timp cercetări în acest sens, nu s-a ajuns la un consens cu privire la cantitatea de cofeină sigură în sarcina.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă gravidelor maxim 300 mg de cafea pe zi, în timp ce Colegiul American al Obstetricienilor şi Ginecologilor sfătuieşte gravidele să limiteze aportul de cofeină la mai puţin de 200 miligrame pe zi, aproximativ o cană de 300 ml de cafea. Această cantitate nu este considerată a determina pierderea sarcinii sau naştere prematură (principalele preocupări legate de cofeină).

În anul 2008, au fost efectuate două studii cu privire la legătura dintre cofeină şi pierderea sarcinii. În cel publicat în Revista Americană de Obstetrică şi Ginecologie s-a concluzionat că femeile care au consumat 200 mg sau mai mult de cofeină pe zi au avut de două ori mai multe şanse să piardă sarcina.

 

Riscurile la care te supui dacă consumi cafea în sarcină

Aşadar, medicii sfătuiesc femeile însărcinate să nu consume mai mult de 200  miligrame de cafeină. Dacă depăşeşti doza, riscul de avort sau de a naşte un copil cu greutate mică creşte.

De asemenea, cofeină poate determina o absorbţie deficitară de fier, un mineral deosebit de important în cazul gravidelor.

Atunci când consumi cafea, cofeină trece barieră placentară şi ajunge în lichidul amniotic, iar apoi în fluxul sanguin al bebeluşului. Chiar dacă organismul tău de adult intervine în metabolizarea şi eliminarea cofeinei, corpul bebeluşului este în creştere şi durează mult mai mult procesarea cofeinei. 

Citeşte şi: Cele mai cunoscute mituri despre sarcină

 

Alimente ce conţin cofeină

Pentru a gestiona aportul de cofeină în sarcina trebuie să acorzi atenţia necesară şi altor surse, precum ceai, sucuri, băuturi energizante, ciocolată şi chiar şi îngheţată (cu aromă de cafea).

Mai este posibil să se regăsească cofeină în produsele de îngrijire sau în medicamente, inclusiv în unele destinate durerilor de cap, răcelii sau antialergice. Acordă în acest sens atenţie mare etichetelor şi respectiv prospectului medicamentelor şi, eventual, cere sfatul medicului înainte de a le consumă/administra.

Cum consumi cafeaua în sarcină

Dacă totuşi consumaţi cafea sau băuturi cu cofeină cel mai bine este să le introduceţi între mese pentru a avea un impact cât mai redus asupra gradului de absorbţie a fierului de către organism. Vezi ce alimente sunt recomandate în sarcină.

Reţine că în funcţie de marca, conţinutul de cafeină poate fi foarte diferit în diverse tipuri de espresso şi cafele care au la baza espresso, cum ar fi cappuccino sau latte.

Dacă vrei să reduci consumul de cafea, schimbă cafeaua filtru cu cea instant deoarece această are un conţinut ceva mai scăzut de cafeină. Sau o poţi face mai slabă, folosind doar jumătate de linguriţă de cafea.

Cafeaua decofeinizată este de asemenea o alegere bună, având aceeaşi aromă că şi cafeaua normală.

De asemenea, în cazul ceaiului (unele tipuri conţîn cofeină) lasă-l în apă doar un minut în loc de cinci. În general ceaiurile din plante nu conţin cofeină, dar cel mai bine este să citeşti cu atenţie lista de ingrediente şi să discuţi cu medicul înainte de a încerca vreunul nou deoarece unele pot fi contraindicate in sarcina.

 

Sursă: reginamaria.ro, nastenatural.ro