Exerciţiile fizice făcute dimineaţa sau la prânz îţi pot spori energia, îţi îmbunătăţesc concentrarea şi aduc numeroase avantaje siluetei tale. Oare antrenamentele pe timp de noapte au efecte similare? Antrenorii de fitness spun că mişcarea de seară trebuie să depindă de ceea ce intenţionezi să faci după ce ai fost activ, indiferent dacă alegi să dormi sau eşti nevoită să lucrezi în tura de noapte.

Evită să optezi pentru exerciţii cardio înainte să mergi la culcare. Alergatul, spinning-ul şi aerobicul te pot împedica să ai un somn odihnitor. Exerciţiile cardiovasculare făcute după ce soarele a apus pot provoca insomnii, deoarece corpul nostru rămâne activ chiar şi după ce ora de fitness s-a încheiat. Se recomandă finalizarea antrenamentului cardio cu cel puţin patru ore înainte de culcare, deoarece melatonina (hormonul produs de creier care ne ajută să avem un somn odihnitor) este eliberată mult mai târziu după ce ai finalizat antrenamentul. Exerciţiile de intensitate mare şi medie pot amplifica eliberarea endorfinelor şi îţi pot oferi multă energie, iar acest lucru nu poate fi cea mai bună opţiune dacă încerci să dormi după antrenament.

Cele mai bune exerciţii pe care le poţi face seara

Dacă îţi doreşti să ai o siluetă armonioasă şi un somn odihnitor, poţi apela la exerciţiile de forţă, în locul celor cardio. Când vei termina de făcut mişcările cu haltere, te vei afla într-o stare calmă, relaxată, ceea ce este ideal dacă intenţionezi să te culci după antrenament. Poţi încerca să îndoi uşor genunchii şi să ridici greutăţile în sus, ţinându-ţi palmele orientate în faţă. Incearcă 3 serii, de câte 15 repetări sau dacă eşti începătoare poţi opta pentru 8 repetări.

Dacă nu eşti fană al exerciţiilor fizice cu greutăţi, poţi opta pentru pilates sau yoga. Aceste antrenamente ajută la relaxarea întregului corp şi la o mai bună concentrare. Alege mişcări uşoare şi lente. Ele îţi îmbunătăţesc circulaţia şi te ajută să dormi mai mult. Poţi încerca să stai în poziţia copilului - aşază-te pe şezut, cu trunchiul între genunchi şi întinde braţele în faţă cu palmele orientate în jos. Relaxează-ţi umerii spre sol. Odihneşte-te în această poziţie pentru 2 minute sau cât timp este necesar pentru a-ţi relaxa spatele şi braţele.

Sursă foto: Shutterstock