Cancerul este una dintre principalele cauze de deces în lumea întreagă. Numeroase cercetări arată că schimările în stilul de viaţă, care includ adoptarea unei alimentaţii sănătoase, ajută la prevenirea a 30-50% din toate tipurile de cancer.

Poate o alimentaţie echilibrată să contribuie la scăderea probabilităţii de a dezvolta un cancer? Numeroasele studii realizate până acum arată că răspunsul este afirmativ. Dincolo de efectul protector al unor substanţe nutritive precum antioxidanţii, dieta echilibrată este importantă pentru a ţine greutatea sub control. Este bine de ştiut că obezitatea este implicată în apariţia a 13 tipuri de cancer.

 

Ce înseamnă să mănânci sănătos?

 

Nu trebuie să fii nutriţionist pentru a şti ce hrană să consumi pentru a sta departe de boli şi pentru a-ţi menţine greutatea normala.

Consumă cât mai des:

√ legume, leguminoase şi fructe

√ cereale integrale (pâine integrală, orez integral)

√ proteine de calitate superioară – de curcan, pasăre,

Limitează cât poţi:

⌐ carnea roşie şi procesată (mezeluri, cârnaţi, şuncă)

⌐ produsele bogate în calorii

⌐băuturile carbogazoase

⌐alcoolul.

 

Vegetarienii, mai feriţi de cancer?

 

Sunt numeroase studiile care arată că un consum suficient de fructe şi legume poate reduce riscul de apariţie a anumitor tipuri de cancer. De asemenea, există dovezi care arată că vegetarienii au un risc mai mic de a face cancer în comparaţie cu persoanele care au alimentaţie normală. De pildă, vegetarienii au un risc mai mic de a face cancer colorectal, întrucât alimentaţia lor este mai bogată în fibre. Ideal este însă să ai o alimentaţie echilibrată, bogată în consum de vegetale, cereale integrale şi sărac în produse de origine animală, mai ales de carne roşie.