Bogată în proteine, mazărea este o plantă leguminoasă care previne şi poate ţine sub control mai multe boli. Citeşte AICI ce efecte are asupra sănătăţii.

Poate fi consumată chiar crudă, în această formă având cea mai mare cantitate de fibre. O jumătate de cană cu mazăre conţine 5.6 grame de fibre.

Bucură-te de proprietăţile ei şi pe timpul iernii! O poţi congela sau dacă vrei să economiseşti spaţiu, o poţi pune şi la borcan. Va fi perfectă pentru supe creme, mâncăruri şi salate! Iată cum: 

Ingrediente

  • 3 kg mazăre
  • 2 l apă
  • 2 linguri sare
  • 1-2 linguri zahăr

Cum pui mazărea la borcan pentru iarnă

Se spală bine boabele de mazăre în apă rece, apoi se lasă la scurs.

Se pune un vas cu apa la fiert, se adaugă sarea şi zahărul şi se amestecă până se topesc.

La primul clocot al apei se adaugă mazărea şi se lasă să fiarbă 6-8 minute.

Între timp se spală şi se sterilizează borcanele.

Se umplu borcanele, fierbinţi, cu boabe de mazăre, cât să acopere 3/4 din capacitatea borcanelor, apoi se adaugă saramura fierbinte şi se înfiletează imediat capacele.

Borcanele cu mazăre, aşezate într-o tavă, se introduc în cuptorul deja cald şi se lasă acolo până se răcesc complet, apoi se trec la loc răcoros etichetate frumos.

 

Reţete cu mazăre

Supă-cremă de mazăre

Mazăre în sos alb

Reţeta în paşi: tocăniţă de porc cu mazăre

Pui Tetrazzini cu mazăre şi sos pesto

Sursă: a1.ro