Caloriile negative ard mai multe grăsimi

1 80000 original jpg jpeg

Ştiai că există alimente care au calorii negative? Alimentele cu calorii negative sunt cele care implică mai multe calorii în procesul de digestie decât  propriul conţinut caloric. Produsele alimentare care supun organismul unui efort suplimentar sunt:

Varza

Bogată în grăsimi saturate şi colesterol, varza este sursă importantă de fibre. În plus, este o legumă care conţine proteine – bune pentru oase, muşchi, piele şi sânge. Iar tiamina (vitamina B1) are efecte pozitive asupra sistemului nervos şi cel cardiovascular. De asemenea, varza conţine vitamina B2 care ajută organismul să convertească alimentele în energie. O cană de varză are 33 de calorii.

Grepfrutul

Grepfrutul conţine mai mult de 120% din doza zilnică recomandată de vitamina C, adică este foarte bună pentru sistemul imunitar. În plus, fructul este sursă şi de vitamina A care este foarte bună pentru dinţi, oase, ţesături, formarea celulelor albe. Dacă mănânci grepfrut sau bei suc, nu trebuie să-ţi mai faci griji pentru colesterolul rău ori sodiu.

Mărul

Un măr pe zi oferă 10% din doza zilnică de vitamina C şi 12% din necesarul de fibre. În plus, conţine şi un număr mare de fitonutrienţi şi antioxidanţi despre care se spune că au abilitatea de a preveni boli precum cancer, hipertensiune arterială, diabet şi afecţiuni cardiovasculare. Iar pectina prezentă în fruct previne depunerea grăsimilor pe pereţii arterelor. Indiferent că este galben, verde sau roşu, mănâncă câte un măr în fiecare zi.

Produsele lactate

Majoritatea produselor lactate sunt sursă importantă de proteine, calciu şi alte minerale care reglează modul în care grăsimile sunt depozitate şi le transformă în energie. Un studiu recent a arătat că persoanele care includ zilnic produse lactate în dieta lor reduc riscul de obezitate.

Oul

O altă sursă importantă de proteine este oul. Studiile recente au arătat că persoanele care mănâncă un ou la micul dejun tind să consume mai puţine calorii în restul zilei. în plus, proteine stimulează metabolismul şi previn poftele pentru alimente nesănătoase.

Avocado

Avocado este alimentul care nu trebuie să-ţi lipsească din dietă. El este sursă importantă de grăsimi sănătoase (mononesaturate) şi acid oleic, care previn foamea. Pasta de avocado conţine 240 de calorii, dar conţine şi fibre şi proteine, ambele substanţe fiind cunoscute pentru faptul că oferă o senzaţie de saţietate pentru o perioadă mai lungă.

Broccoli

O cană de broccoli crud conţine aproximativ 30 de calorii. Dacă îl găteşti, numărul lor ajunge la 54. Prepară-l în modul corect pentru a te bucura de toate beneficiile pe care le are; vitamine (A, B6, C, K), minerale, proteine şi fibre, plus o cantitate mare de apă (90%).  

Alte alimente care conţin calorii negative sunt:

-    Portocala;

-    Ţelină;

-    Pepene roşu;

-    Roşie;

-    Castravete;

-    Conopidă;

-    Cafea;

-    Ceai matcha.