De ce îngraşă dieta cu fructe

1 67045 original jpg jpeg

Alimentaţia sănătoasă este în trend, iar consumul de fructe şi legume, la loc de cinste. Însă acestea trebuie consumate cu măsură. Specialiştii susţin că persoanele care fac abuz de fructe sau urmează o dietă bazată exclusiv pe fructe, în niciun caz nu vor reuşi să slăbească. Ba, mai mult, chiar vor lua în greutate.

Este ideal să consumăm zilnic fructe pentru că,prin conţinutul+lor de vitamine,minerale şi fibre,ne ajută să ne menţinem tineri şi sănătoşi. Dar,consumate în exces,fructele îngraşă.

„Persoanele perfect sănătoase,fără probleme de greutate,pot consuma fără restricţii fructe,însă cele care suferă,de exemplu,de diabet,trebuie să fie precaute. Zahărul din fructe (fructoza) măreşte glicemia. În plus,dacă ţineţi dietă şi consumaţi exclusiv fructe,nu veţi slăbi”,explică dr. Laurenţiu Luca,directorul Clinicii PULS.

Dieta hipocalorică dă stres oxidativ

„O dietă bazată exclusiv pe fructe este hipocalorică şi generează stres oxidativ,iar celulele sunt distruse de radicalii liberi. Sistemul imunitar va slăbi,vom avea probleme cu sistemul nervos,iar bolile cardiovasculare şi hepatice,precum şi îmbătrânirea precoce vor fi favorizate. De asemenea,riscul de cancer va fi sporit. O dietă echilibrată trebuie să conţină 30% grăsimi,40% proteine animale şi vegetale şi 30% carbohidraţi. Este bine să consumăm fructe şi legume,însă nu exclusiv pentru că acestea nu conţin proteine şi vor genera carenţe în organism”,explică şi prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi,directorul Institutului de Cercetări Alimentare.