Dieta intermitentă te ajută să slăbeşti?

1 79348 original jpg jpeg

Cei mai mulţi dintre noi suntem obişnuiţi să mâncăm două, chiar trei mese, cu gustări între ele, pe zi. E de-a dreptul o chestie culturală. Nutriţioniştii recomandă, chiar să avem 4-5 mese pe zi, ca să slăbim fără să se înfometăm.

Cu toate astea, porţiile meselor pot să varieze. Un studiu din 2010 a arătat că trei mese pe zi plus trei gustări, fie ele şi hipocalorice nu ajută la scăderea în greutate şi că scăderea în greutate poate să se întâmple când eliminăm, de exemplu, gustările. Cum ar fi dac-am avea o singură masă pe zi? O fi sau nu de ajutor în pierderea de greutate? În loc să mărim frecvenţa meselor, câţiva experţi în sănătate sugerează că mâncatul mai puţin în timpul zilei ar putea să aibă consecinţe benefice pentru sănătate. Că e o masă sau că sunt trei, nu contează, dar a se reţine că asta nu e o soluţie pentru fiecare.

Postul

Postirea intermitentă şi-a demonstrat beneficiile, dar nici aceasta nu e o soluţie pentru toată lumea.

O singură masă pe zi este un tip de postire intermitentă. Mulţi oameni aleg cina drept masa cea mai importantă a zilei, dar poate fi oricare dintre ele. Acest tip de alimentare nu include numărarea caloriilor sau a macronutrienţilor (antioxidanţi, vitamine, minerale).

Poţi să ai o singură masă cu mâncare solidă şi de restul, poţi să-ţi bei caloriile. Dacă faci sport, ai putea să-ţi incluzi o gustare înainte sau după exerciţiile fizice.

Ideea e să măreşti perioada de timp în care ţii post. Când posteşti, se măreşte arderea grăsimii. Raţiunea e să-ţi limitezi aportul de alimente.