Îngheţata, cu bune şi cu rele

1 70475 original jpg jpeg

Simplă sau cu adaosuri de frişcă şi ciocolată, indiferent de sortiment, îngheţata este unul din cele mai apreciate deserturi pe timp de vară. Dacă vrei să-ţi menţii silueta, alege una hipocalorică, din fructe şi cu lapte degresat.

Răcoreşte,„alintă“ papilele gustative şi aduce fericirea,la propriu. După cercetări amănunţite,experţii au descoperit că atunci când mănânci îngheţată,în centrii nervoşi din „zonele fericirii“ ale creierului este activitate intensă.

Cu alte cuvinte,când eşti la dietă şi simţi nevoia de ceva dulce,mănâncă o îngheţată şi starea de spirit se va îmbunătăţi. Alege însă una făcută cu lapte degresat,din vanilie sau fructe,şi evită variantele cu adaos de biscuiţi,nuci,frişcă şi ciocolată.

Îngheţatele cu fructe,de obicei,nu au lapte,însă conţin zahăr şi pulpe de fructe,deci au şi calorii suficiente cât să nu le consumi zilnic.

Pont!

Cele mai multe îngheţate din comerţ au între 100 şi 350 de calorii la 100 de grame de produs.

Îngheţată /100g                                  Calorii

cu vanilie                                             201

cu cacao                                              216

cu căpşuni şi frişcă                              192

simplă,cu fructe de pădure                 89

pe băţ,cu ciocolată şi alune                 331

pe băţ,cu vanilie şi învelită în ciocolată albă  326

cu caramel şi biscuiţi                           264

la cornet,cu vanilie şi ciocolată          255

la cornet,cu aproximativ 3 cupe de fistic       211

la cornet,cu aproximativ 3 cupe de nutella    326

vafă cu cacao                                                  224

vafă cu aromă de frişcă                                   184

vafă cu vanilie                                                 118

dietetică,de pepene galben                             106

Cum prepari îngheţată dietetică

Vrei un desert delicios şi cu puţine calorii? Fă o îngheţată din lapte degresat şi foloseşte doar albuş de ou,pulpe de fructe şi sirop de zahăr sau glucoză lichidă.

Amestecă totul şi cu un pliculeţ de gelatină,ca să nu se formeze cristale de gheaţă. Astfel,obţii un desert răcoros,delicios şi hipocaloric.

Nutriţionistul Corina Zugravu spune că îngheţatele mai scumpe din comerţ au şi un aport caloric mai mare,iar acest lucru e valabil şi pentru îngheţatele făcute în casă. Când adaugi mai multe ingrediente,rişti să obţii un desert care se simte pe cântar.

Iaurtul îngheţat are mai puţine calorii

O alternativă sănătoasă la îngheţatele din comerţ sunt cele pe bază de iaurt îngheţat-„frozen yogurt“. Acestea se prepară doar din iaurt şi pulpe de fructe şi are mai puţine grăsimi.

Alege un iaurt degresat,pentru că are o cantitate redusă de glucide şi lipide,şi amestecă-l cu fructe,apoi bagă-l la congelator.

Dacă vrei să mănânci în oraş un astfel de desert,citeşte ingredientele şi fereşte-te de produsele care conţin doar apă colorată,zahăr,îndulcitori şi aditivi.

Evită îngheţatele prea colorate

În majoritatea cazurilor,îngheţatele care au culori delicioase sunt bogate în ingrediente nocive.

Alege sortimentele în culori şi cu topinguri naturale,spre exemplu sosuri din fructe proaspete şi nuci,care conţin vitamine,fibre şi grăsimi nesaturate,ideale pentru o digestie bună.

În plus,o îngheţată colorată intens are o cantitate mai mare de aditivi alimentari.

Ştiaţi că...

… pliculeţul de ceai a fost inventat de newyorkezul Thomas Sullivan,în anul 1908?

… în lume se cultivă aproximativ 10.000 de soiuri de roşii?

… caramelul a fost inventat de populaţia arabă?

... morcovii nu au deloc lipide în compoziţie?

… ciocolata are un efect fatal pentru câini? Aceasta le afectează inima şi sistemul nervos.