Cele 7 trucuri testate şi garantate, care accelerează pierderea în greutate!

1 shutterstock 104221073 jpg jpeg

Nu reuşeşti să pierzi în greutate şi dai vina pe digestia leneşă? În funcţie de vârstă şi de sex, organismul tinde să ardă mai multe sau mai puţine calorii. Vestea bună este că există câteva măsuri care te vor ajuta să slăbeşti repede şi eficient!

Metabolismul reprezintă toate procesele chimice prin care organismul transformă alimentele consumate în energie. În timpul acestui procedeu, caloriile se combină cu oxigenul şi se eliberează energia de care corpul are nevoie ca să funcţioneze optim. Cu cât metabolismul este mai rapid, cu atât corpul va folosi mai multă energie pentru îndeplinirea funcţiilor vitale, iar noi vom pierde în greutate mai uşor. Nu toată lumea slăbeşte în acelaşi ritm. Femeile scapă de kilogramele în plus mai greu decât bărbaţii, iar pentru majoritatea oamenilor, metabolismul încetineşte după vârsta de 40 de ani. Deşi nu poţi influenţa vârsta sau sexul, există alte soluţii preventive, de ajutor la slăbit.

Consumă proteine

Dacă mănânci mai multe proteine, creşti şi activitatea metabolismului pentru câteva ore. Acest procedeu se numeşte efectul termic al alimentelor şi este cauzat de energia suplimentară pe care organismul o cere în timpul digestiei. Proteinele accelerează metabolismul între 15% şi 30%, carbohidraţii, de la 5% până la 10%, iar grăsimile influenţează arderea cu maximum 3%. Sunt recomandate proteine de origine animală precum: ouă, carne, peşte, brânză şi lapte sau proteine vegetale: soia, quinoa, linte, fasole şi nuci.

Fă sport

Antrenamentele solicitante te pot ajuta să arzi mai multe grăsimi, decât cele de intensitate mică sau medie. În loc să mergi pe jos, poţi alerga în parc timp de o oră sau poţi opta pentru o clasă intensă de aerobic, dacă este posibil. Sporturi ca înotul, ciclismul, tenisul şi boxul vor accelera arderea caloriilor, chiar şi după încheierea antrenamentelor.

Condimentează mâncarea

Nu este un mit! Consumul de alimente picante te va ajuta să topeşti mai repede grăsimile. De exemplu, ardeii conţin capsaicină, o substanţă care poate stimula arderile şi circulaţia sângelui. În urma unui studiu, s-a demonstrat că un singur ardei roşu te poate scăpa de 10 calorii.

Bea ceai verde

Această băutură transformă grăsimile din corp în acizi graşi liberi, care pot creşte arderea grăsimilor cu 10-17%. Deoarece conţine puţine calorii, ceaiul verde poate fi bun, atât pentru slăbit, cât şi pentru menţinere. Nu este indicat femeilor însărcinate, celor care alăptează şi persoanelor cu toleranţă scăzută la cafeină.

Mănâncă puţin şi des

Mesele copioase pot încetini metabolismul. În schimb, porţiile mici şi gustările consumate la fiecare trei sau patru ore te vor ajuta să arzi mai multe calorii pe parcursul unei zile. S-a demonstrat că persoanele care mănâncă des şi mai puţin, pierd mai repede în greutate.

Odihneşte-te cât ai nevoie

Lipsa somnului, legată de creşterea nivelului de zahăr din sânge şi de rezistenţa la insulină, afectează programul de slăbire şi stimulează pofta de dulce. Sfat: fa-ţi un program de somn, evită cofeina după ora 16:00 şi consumul de alcool seara. După câteva zile, o să adormi mai uşor şi vei avea mai multă energie.

Nu uita să bei apă!

Deshidratarea poate încetini metabolismul. S-a demonstrat că adulţii care beau opt sau mai multe pahare de apă pe zi ard mai multe calorii decât persoanele care beau patru pahare sau deloc. Ca să rămâi hidratată, încearcă să bei câte un pahar de apă înainte de fiecare masă. La gustare, poţi consuma fructe şi legume proaspete, care conţin mai multă apă, decât covrigeii sau chipsurile.

@shutterstock