Alimente care previn crampele musculare

Înmoaie picioarele înainte de exfoliere jpeg

Te trezeşti noaptea din cauza durerilor musculare îngrozitoare? Ai putea să apelezi la suplimentele alimentare sau poţi consuma anumite alimente care pot ameliora durerile.

Ce trebuie să consumi

Crampele musculare sunt declanşate în special de lipsa de minerale din organism,cum ar fi potasiul. Acesta contribuie la întărirea sistemului muscular şi la arderea carbohidraţilor,motive pentru care este indicat să nu excluzi din dieta ta alimentele cu un conţinut ridicat în potasiu. Printre cele mai recomandate se numără fructele uscate,sucul de roşii,laptele,pepenele galben,portocalele,bananele şi lămâile. Consumul consecvent al acestor produse ameliorează durerile şi reduce rata de apariţie a unor crampe musculare noi.

De asemenea,ai grijă să bei cât mai multă apă,pentru ca circulaţia sângelui să fie bună şi muşchii să primească astfel substanţele nutritive necesare.

Ce trebuie să eviţi

Cafeina este principalul inamic al unui sistem muscular puternic. Fie că o consumi sub formă de cafea,ceai sau suc,ea îngustează vasele de sânge,împiedicând menţinerea unui flux sangvin constant,ceea ce duce la declanşarea crampelor musculare. Poţi alege alternative mai sănătoase precum cafeaua decofeinizată,ceaiul de plante sau apa.

Sfat;pentru a ameliora durerea în timpul crampelor musculare,ridică-te pe vârfuri repede de zece ori. Vei solicita toţi muşchii şi vei pune sângele în mişcare,iar tu vei trece peste criză mai uşor.