Alimente pe care trebuie să le eviţi în timpul sarcinii

1 66865 original jpg jpeg

Sarcina este o perioada a schimbărilor pentru care orice viitoare mamă trebuie să se pregătească temeinic: modificările hormonale, fluctuaţiile în greutate şi bineînţeles, clasicele pofte culinare!

Specialiştii au demonstrat că aproximativ 85% dintre femeile gravide resimt pofte pentru cel puţin un aliment şi că aceste afinităţi culinare pot suferi modificări în funcţie de etapa de dezvoltare a sarcinii.

Iată ce alimentesă elimini din dietă în timpul sarcinii:

Brânzeturile moi şi laptele nepasteurizat

Laptele insuficient pasteurizat,carnea gătită necorespunzător sau brânza pot determina apariţia Listeriozei,o afecţiune care se manifestă în cazuri frecvente la nou-născuţi,femeile însărcinate şi persoanele cu sistem imunitar scăzut. Brânzeturile care trebuie evitate sunt în special cele cu mucegai.

Ficatul

Este o sursă importantă de fier pentru organism,însă acesta conţine şi o cantitate bogată de vitamina A şi trebuie consumat cu moderaţie. În doze mari,vitamina A poate duce la apariţia unor malformaţii congenitale ale fătului,dar şi la afecţiuni hepatice ale viitoarei mămici.

Peştele

Este bogat în proteine,iar acizii omega 3 pe care îi conţine pot aduce multiple beneficii dezvoltării bebeluşului,însă mare atenţie la nivelul de mercur! Cu cât peştele este mai mare,cu atât acesta va conţine o cantitate mai mare de mercur.

Ceaiul verde

Considerat un aliat al sănătăţii,ceaiul verde trebuie consumat cu moderaţie. Consumul excesiv al acestui tip de ceai poate duce la absorbţia deficitară a acidului folic în timpul sarcinii şi deci,la instalarea afecţiunilor corelate cu lipsa acestei substanţe nutritive,printre care şi anemia.

Mâncarea de tip fast food

Nu este sănătoasă pentru nimeni,cu atât mai mult acest lucru e valabil în cazul femeilor însărcinate. Preparatele din această categorie au un conţinut ridicat de grăsimi,sodiu,sare şi alţi aditivi nocivi.

Cofeina

Cofeina poate ajunge prin placentă din organismul mamei la făt şi afecta bătăile inimii şi respiraţia acestuia. În general,specialiştii recomandă evitarea cofeinei în primul trimestru de sarcină,iar în al doilea şi al treilea consumul a cel mult 300 de miligrame de cofeină.

 „Atenţie! O femeie însărcinată nu trebuie să mănânce “pentru doi”. Îngrăşarea excesivă creşte semnificativ riscul apariţiei unor complicaţii – hipertensiune de sarcină,diabet gestational,avort sau naştere prematură,întârziere în creşterea fătului. Pe parcursul celor 9 luni o gravidă nu ar trebui să crească cu mai mult de 10 kg în greutate,majoritatea acestora fiind acumulate în ultimele 3 luni.” – adaugă dr. Ionela Anghlescu,medic specialist obstetrică-ginecologie în cadrul Gynera Fertility Center.



Recente

Casatorie jpg
fete empatice shutterstock 1445146241 jpg
Club de noapte jpg
Dependenta de internet jpg
Cei mai valorosi angajati  Sursa imagine shutterstock 1687550977 jpg
Orgoliu jpg
Blue Monday 2023 jpg
Test  Ceasca pe care o alegi iti dezvăluie defectele si calitatile  Sursa imagine Cienradios jpg
Compatibilitate jpg
Fata miros flori jpg
cursuri functionari curs contabil jpg
Zodii inselatoare jpg
Noroc jpg
Anul 2023 jpg
2023  jpg
Insarcinata jpg
Ce spune despre tine modul in care scrii litera m  Sursa imagine  shutterstock 2201241699 jpg
Metaverse jpg
Motivatie pentru sport jpg
Test  Esti un adevarat geniu daca poti gasi in 6 secunde albina ascunsa  Sursa imagine Brightside jpg