Ce poţi face înainte de culcare ca să slăbeşti

1 67396 original jpg jpeg

Dacă vrei să pierzi kilogramele acumulate, trebuie să ştii că somnul este la fel de important în dietă ca alimentaţia şi sportul.

Pentru a avea mai curând silueta mult visată,nu pierde nopţile! Odihna reglează funcţiile corpului şi asigură echilibrul hormonal,inclusiv nivelurile de leptină şi grelină. Primul hormon controlează nivelul de energie şi saţietatea,iar cel de-al doilea stimulează pofta de mâncare. Cei care dorm 7-8 ore pe noapte au un nivel crescut de leptină şi unul scăzut de grelină,ceea ce-i ajută să-şi controleze pofta de mâncare de-a lungul zilei.

Mănâncă puţin seara

E bine pentru sănătatea ta în general să nu mergi la culcare cu stomacul plin,dar nici să nu mănânci nimic nu e o opţiune bună. Îţi va fi greu să adormidacă te roade foamea,iar după trezire o să-ţi fie greu să ţii cont de reguli şi vei da iama în alimente nesănătoase. Dacă n-ai timp să iei micul dejun acasă,vei fi atrasă cu siguranţă de produse de patiserie care-ţi ruinează orice proiect gândit să slăbeşti. Previi acest scenariu care-ţi subminează dieta de slăbit dacă alegi alimentele potrivite pentru cină,cum ar fi brânza de vaci sau carnea de curcan. Ambele conţin un aminoacidnumit triptofan,care te ajută să adormi la repede,să te odihneşti bine peste noapte şi să mănânci mai puţin de-a lungul zilei.

Reţine!

Consumă cu 6% mai puţine calorii cei care obişnuiesc să doarmă 7-8 ore pe noapte,potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Colorado,SUA.

Creează-ţi o rutină

Ce faci în ora dinainte de culcare are importanţă în asigurarea unui somn bun. Făcând aceleaşi lucruri în fiecare seară,îţi pregăteşti corpul pentru odihnă. Creierul va percepe ceea ce faci ca pe o apropiere a perioadei lui de liniştire,de regenerare.

Aeriseşte camera

Somnul într-o cameră răcoroasă,contrar aparenţelor,este benefic în special atunci când vrei să scazi în greutate. Temperaturile reduse provoacă organismul să lucreze în plus pentru a-şi menţine propria temperatură la nivel normal. Pentru asta consumă grăsimi depozitate în general în zona abdominală.

Bea un ceai

Ceaiul de mentă luat după masa de seară uşurează procesul de digestie. De altfel,menta este cunoscută ca o plantă bună pentru scăderea poftei de mâncare,deci poţi bea şi peste zi 2 căni cu infuzie de frunze de mentă. Înainte de cină e indicat un ceai de rozmarin tot pentru o digestie mai bună,dar şi pentru accelerarea metabolismului.