Descoperă cele mai bune surse de proteine

1 75857 original jpg jpeg

Proteinele sunt substanţe cu structură chimică complexă, formate din aminoacizi, şi joacă un rol extrem de important pentru organism, contribuind la creşterea şi la refacerea celulelor.

Aportul de proteine ajută la regenerarea celulară şi la construirea masei musculare. Totodată, contribuie la accelerarea metabolismului, reducând senzaţia de foame. Proteinele se împart în două categorii: cele de origine animală (carne, ouă, lactate) şi cele de origine vegetală (fructe, legume, cereale). Doza zilnică recomandată de nutriţionişti este de 46 de grame de proteine pentru femei şi de 56 de grame pentru bărbaţi.

Iaurt

Delicios şi hrănitor, iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine decât iaurtul normal, 100 g conţinând 18 g de proteine. Este bogat în calciu şi bacterii probiotice, bune pentru sănătatea stomacului tău. Alege-le pe cele fără adaos de zahăr.

Peşte

Tonul este un tip de peşte apreciat pentru conţinutul redus de calorii şi grăsimi, dar este bogat în proteine, 154 g de ton având 39 g de proteine. Sardinele sunt de asemenea sursă importantă de proteine, Omega-3 şi vitamina D.

Carne

Pieptul de pui şi cel de curcan reprezintă două dintre cele mai populare surse de proteine, întâlnite în diete. O bucată de 100 g de piept de pui are 21,2 g de proteine, iar 100 g piept de curcan 24 g de proteine.

Ouă

Ouăle fac parte din categoria alimentelor mai sănătoase şi mai bogate în elemente nutritive. Conţin grăsimi bune, vitamine, antioxidanţi şi aminoacizi esenţiali, care ajută la dezvoltarea masei musculare. Au puţine calorii şi multe proteine, în special albuşurile, un ou întreg având 7 g de proteine. Nutriţioniştii susţin că ar creşte într-adevăr colesterolul, însă pe cel bun.

Quinoa

Este considerată a fi o proteină completă, deoarece conţine toţi cei 9 aminoacizi esenţiali de care organismul are nevoie pentru a se dezvolta şi pe care nu îi poate produce de unul singur. O ceaşcă de quinoa are 8 g de proteine şi poate fi folosită în supe, salate sau ca desert.

Brânză tofu

Recomandată în special vegetarienilor sau în perioadele de post, brânza tofu se obţine din boabe de soia şi reprezintă o sursă importantă de proteine, jumătate de cană având 10 g de proteine. Verifică eticheta şi alege-o pe cea din soia nemodificată genetic.

Nuci

Conţin proteine şi grăsimi bune, din aceeşi gamă făcând parte şi alunele, caju, fisticul, care îşi păstrează toate proprietăţile, dacă sunt în stare crudă. Un pumn de nuci are 15,23 g de proteine şi un conţinut caloric ridicat – 654, aşa că este bine să le consumi în cantităţi mici, în prima parte a zilei.

Linte

Lintea este extrem de gustoasă şi, deşi este din aceeaşi familie cu fasolea, are mai multe proprietăţi decât aceasta. Conţine vitamina B, acid folic, fibre, magneziu, fier, mangan şi proteine, o ceaşcă având 18 g. În urma studiilor, s-a constatat că, inclusă în dietă, poate scădea tensiunea arterială.