Diferenţa dintre mandarine şi clementine. Cum recunoşti portocalele

diferenţa dintre mandarine şi clementine jpeg

Au un gust asemănător, dar forme şi mărimi diferite. Unele sunt mai dulci, altele au un gust uşor acrişor, clementinele, portocalele şi mandarinele sunt în mod cert fructele iernii. Dar care este diferenţa dintre mandarine şi clementine?

Ei bine, se pare că din punct de vedere nutriţional, toate sunt bune, doar gustul lor diferă uşor, astfel încât să fie pe placul tuturor.

Deşi sunt mai multe feluri de citrice, iată ce valori nutritive au cele pe care noi le consumăm cel mai des:

Portocalele

Sunt cele mai cunoscute şi cumpărate citrice, mai ales iarna. O portocală de mărime medie conţine aproximativ 60 de calorii, 12 g carbohidrati, 181 mg de potasiu, 2.4 g fibre alimentare. Portocala conţine şi vitaminele A, C, D, B12, B6, 40 mg calciu şi 10 mg magneziu.

O mulţime de motive pentru care portocala să fie inclusă în alimentaţia ta zilnică, nu-i aşa?

Diferenţa dintre mandarine şi clementine - Mandarinele

Deşi mai mică, o mandarină este mult mai dulce decât portocala, prin urmare aceasta conţine în jur de 47 de calorii, 11 g zahăr, 0,8 g proteine şi 1.8 g fibre alimentare. Prin comparaţie, spre deosebire de portocale, mandarinele au mai puţine valori nutritive, dar gustul mai dulce le face să fie mai populare decât acestea.

Diferenţa dintre mandarine şi clementine - Clementinele

O clementină conţine 36 de miligrame de vitamina C, 22 mg calciu şi 131 mg potasiu. Fiind mult mai mici decât mandarinele şi portocalele, clementinele conţin doar 35 de calorii per fruct, 1.3 grame de fibre, ceea ce ajută digestia şi scăderea în greutate.

Indiferent de soiul pe care îl consumi, citricele sunt excelente pentru sănătatea organismului. Previn cancerul, ajută digestia, îmbunătăţesc vederea şi întăresc sistemul imunitar.

Miere de salcâm beneficii