Din secretele oamenilor care nu se îngraşă

1 67668 original jpg jpeg

Japonezii sunt cei mai longevivi oameni de pe mapamond, conform datelor unui studiu recent. Se pare că principiile respectate de aceeştia în ceea ce priveşte alimentaţia joacă un rol important în a se menţine tineri, sănătoşi şi, mai ales, supli.

Meniul niponilor este diversificat. Ei consumă în special peşte,legume şi fructe de sezon,soia,orez,alge marime şi ceai verde. Aproape 10% din cantitatea de peşte din întreaga lume se consumă în Japonia. Dacă te gândeşti la abundenţa de acizi graşi Omega-3 care se găsesc în acest aliment,nu e de mirare că bărbaţii şi femeile din Ţara Soarelui Răsare reuşesc să aibă viaţă lungă şi să nu aibă probleme cu greutatea.

Bogate în antioxidanţi,vitamine şi minerale,legumele dau senzaţia de saţietate. Japonezii sunt cunoscuţi pentru faptul că mănâncă de 5 ori mai multe legumele crucifere (broccoli,varzăd decât americanii. Şi algele marime sunt o sursă importantă de substanţe nutritive,întâlnindu-se în multe preparate japoneze.

Cum arată o masă tradiţională niponă

De obicei,preparatele tradiţionale nipone conţin din peşte la grătar,orez brun fiert,legume gătite la foc mic şi un bol de supă miso (preparat pe bază de soia). Cel mai bun mod de a încheia o masă este de a consuma o ceaşcă de ceai verde,băutură foarte apreciată de japonezi. Bogat în antioxidanţi,acesta protejează inima,ţine la distanţă bolile cronice şi ajută la arderea grăsimilor.

Info

În pieţele şi supermarketurile din Japonia,la loc de cinste se află legumele şi fructele proaspete. Alimentele au inscripţionate o dată de expirare redusă şi pe etichetă sunt specificate data şi ora la care au fost culese.

Porţiile mici şi estetica alimentelor

Mâncărurile pe care japonezii le consumă sunt servite în vase mici,care nu sunt complet umplute. Fiecare preparat are propriul său bol şi este aranjat într-un mod care să placă ochiului. Prezentarea este importantă pentru niponi,iar în timpul mesei,ei respectă una dintre cele mai importante sfaturi ale nutriţioniştilor:mănâncă încet. Astfel,sunt încurajaţi să se oprească din mâncat atunci când sunt 80% sătuli.

Gătesc cu puţine grăsimi

Preparatele nipone sunt gătite la aburi,prin coacere sau fierbere. Se evită metodele care ar expune ingredientele la temperaturi ridicate multă vreme,riscând astfel ca o mare parte din substanţele nutritive din compoziţia lor să se evapore. Totodată,japonezii folosesc la gătit uleiuri aromate.

Nu sar peste micul dejun

În Ţara Soarelui Răsare,micul dejun este considerat o masă esenţială,în care se servesc o varietate de mâncăruri,păstrându-se regula porţiilor mici. Prima masă a zilei conţine preparate dintre cele mai diverse:supe cu tofu,omletă,peşte şi bine-cunoscutul ceai verde. Acestea dau senzaţia de saţietate pentru mult timp,fiind esenţiale pentru buna funcţionare a creierului şi pentru dezvoltarea muşchilor.

Bulină

Un studiu recent publicat în „Jurnalul Asociaţiei Americane de Dietetică“ arată că persoanele care obişnuiesc să ia micul dejun sunt mai puţin susceptibile de a se îngrăşa,spre deosebire de cele care sar peste prima masă a zilei.

Ştiai că...

... Marea Britanie,Malta şi Irlanda sunt statele cu cei mai mulţi oameni din Europa cu o greutate peste limita normală?

…niponii nu mănâncă pâine? La fiecare masă,ei servesc orez,eliminănd astfel consumul de făină din grâu rafinat.

…dulciurile,carnea de pui şi de vită se consumă în cantităţi foarte mici în Japonia?



Recente