Iată ce metode să aplici pentru a combate astenia de primăvară

1 67140 original jpg jpeg

Corpul nostru resimte schimbările de temperatură, instalându-se astfel astenia de primăvară, o stare caracterizată prin lipsa de vitalitate şi oboseală generală.

 Lipsa de vitamine este unul dintre semnalele pe care corpul ni le transmite pentru a ne informa că trebuie să ne reintrăm cât mai repede în formă. 

Alege o alimentaţie echilibrată

Consumul de legume verzi care apar odată cu încălzirea vremii completează necesarul de vitamina C al organismului. Urzici,ştevie,usturoi verde,ceapă verde,lobodă,leurdă,mărar,toate au un aport ridicat de vitamina C,fiind în acelaşi timp hipocalorice,rehidratante şi mineralizante.

“Trecerea bruscă de la temperaturi sub 0 grade la temperaturi de peste 10 grade ne solicită organismul,acesta fiind nevoit să se adapteze rapid la schimbările meteo. De aceea,corpul trebuie să îşi ia necesarul de nutrienţi şi vitamine dintr-o alimentaţie echilibrată. De asemenea,sportul şi odihnă corespunzătoare nu trebuie neglijate pentru a trece cu succes peste aceste provocări.”  ne recomandă Corina Zugravu,Preşedintele Centrului de Studii despre Bere,Sănătate şi Nutriţie

Berea,sursă bogată în vitamina B

Berea este singura băutură cu conţinut de alcool în care se regăsesc vitamine de tip B cum sunt niacina (B3),riboflavină (B2),piridoxină (B6) şi acidul folic (B9).

Cu o influenţă dovedită asupra stării de bine a organismului,vitaminele de tip B prezente în bere pot oferi consumatorilor acestei băuturi o protecţie suplimentară împotriva bolilor cardiovasculare. Astfel,studii ştiinţifice indică faptul că vitaminele B6 şi B9 pot furniza băutorilor de bere o protecţie în plus împotriva bolilor cardiovasculare,în comparaţie cu consumatorii altor băuturi alcoolice.

Execută mişcare şi exerciţiile fizice periodice

În urmă practicării diferitelor sporturi,se stimulează producerea de serotonină (hormonul fericirii) şi endorfină,două substanţe care generează o stare de bine în tot organismul.

Odihneşte-te pentru a-ţi recăpăta energia

Pentru o refacere completă a celulelor este nevoie de un somn de 7 – 8 ore pe noapte. În urma eforturilor corpului de a se adapta la noile condiţii,o odihnă corespunzătoare asigură recăpătarea energiei şi un tonus de invidiat. De asemenea,berea,chiar şi cea fără alcool,conţine substanţe provenite din hamei care asigură un somn mai odihnitor.