Top 5 alimente dăunătoare pentru creier

1 80060 original jpg jpeg

Alimente precum avocado, afine şi ciocolata neagră stimulează funcţiile creierului, dar sunt şi produse care îi afectează sănătatea. Pe multe dintre ele le mâncăm în fiecare zi, fără să ne dăm seama că pot creşte riscul de îmbolnăvire.

Produsele alimentare care pot afecta sănătatea creierului sunt:

Tonul

Tonul consumat în fiecare zi poate creşte riscul de îmbolnăvire. Motivul? Mai multe studii recente au arătat că mercurul - găsit în peşte - este toxic pentru oameni, iar atunci când este acumulat în organism creşte riscul de afectare a creierului. Cercetătorii de la Universitatea din Florida de Sud au descoperit că funcţia cognitivă este afectată la oamenii care au un nivel ridicat de mercur în sânge. Aşadar, oamenii de ştiinţă recomandă consumul de ton doar o dată pe săptămână. În schimb, somonul, sardinele şi macroul prezintă un nivel scăzut de mercur şi unul ridicat de acizi graşi Omega-3, care sunt foarte sănătoşi.

Cartofii prăjiţi

Alimentele prăjite nu numai că îngraşă, ci au efecte negative şi asupra creierului. Un studiu publicat recent în ”Jurnalul de Nutriţie Ştiinţifică”, subiecţii care au avut o alimentaţie bogată în cartofi prăjiţi au avut rezultate slabe la testele care au evaluat funcţiile de învăţare şi memorie. Cercetătorii cred că persoanele care mănâncă cartofi prăjiţi se vor confrunta cu o inflamare a creierului. Aşadar, evită cartofii prăjiţi. Recomandaţi sunt cei fierţi sau copţi.

Orezul, pastele, zahărul

Alimentele care conţin carbohidraţi rafinaţi (pâinea albă, pastele, orezul, cerealele şi dulciurile) trebuie evitate – ele împiedică creierul să acţioneze la capacitate maximă. Aceşti compuşi sunt foarte repede absorbiţi de sânge, crescând astfel nivelul de insulină şi glicemia. Pentru a evita efectele negative ale acestor compuşi, alege să mănânci toate aceste alimente în cantităţi mai mici.

Mâncarea de tip fast-food

Nivelul ridicat de grăsimi prezent în mâncarea de tip fast-food creşte riscul de Alzheimer. În plus, cantitatea mare de sodiu poate provoca hipertensiune arterială şi alte afecţiuni cardiovasculare. Pentru sănătatea noastră, specialiştii ne recomandă consumul cât mai rar a acestui tip de mâncare.

Dulciurile

Multe dulciuri din comerţ conţin grăsimi trans - ele sunt folosite pentru a prelungi termenul de valabilitate şi pentru a îmbunătăţi aroma prăjiturilor -, dar aceste grăsimi pot afecta sănătatea creierului. Cercetările au arătat că un consum ridicat de grăsimi trans luate din alimente precum prăjituri, biscuiţi - pot creşte riscul de tulburări cognitive (boala Alzheimer). Mănâncă în schimb zilnic câte două cuburi de ciocolată neagră.