Înainte de a urma concret orice dietă, trebuie să ştii ce anume îţi permite organismul, cum stai cu sănătatea şi cât de multe "eforturi" alimentare poţi face. Renunţă în primă fază la zahărul rafinat, scoate pâinea din alimentaţia ta şi băuturile acidulate.

Citeşte şi: Coaja de lămâie vindecă durerile de articulaţii. Remediul natural care te scapă de disconfort

Iată câteva recomandările ale nutriţioniştilor atunci când vrei să ţii dietă hipotiroidiană, potrivit secretele.com.

Evită consumul de carbohidraţi simpli conţinuţi mai ales de:

  • Cerealele ambalate
  • Sucurile acidulate dulci
  • Sucurile concentrate
  • Produsele îndulcite cu sirop de porumb
  • Produsele din făină albă
  • Zahărul rafinat

Înlocuieşte aceşti carbohidraţi cu carbohidraţi complecşi, care nu sunt procesaţi mai lent de către organism şi care nu creează dependenţă, precum fulgii de ovăz, fructele crude sau sucul de fructe 100% natural, făina integrală şi orezul brun.

Fă periodic mişcare ca să stimulezi arderile de grăsimi

Exerciţiile fizice de intensitate moderată sunt cele mai indicate în acest caz, deoarece pot contribui la reglarea producţiei hormonale, prevenind astfel îngrăşarea. Forme de mişcare recomandate sunt gimnastica aerobică, mersul pe jos şi alergările.

Introdu uleiul de cocos în dieta zilnică

Spre deosebire de uleiurile vegetale nocive, ai căror acizi graşi încetinesc funcţia tiroidiană şi încurajează îngrăşarea, uleiul de cocos este bogat în lipide sănătoase. Acizii graşi cu lanţ mediu sprijină funcţionarea glandei tiroide şi cresc sensibilitatea la insulină şi toleranţa la glucoză.

Mănâncă sănătos, indiferent de ocazie

Nu toate gustările sunt la fel, iar aici ne referim strict la cele cu conţinut de carbohidraţi complecşi şi proteine sănătoase. Gustările între mese te vor ajuta să mănânci mai puţin la mesele principale ale zilei, ceea ce reprezintă un mare avantaj.

Citeşte şi: Gheorghe Mencinicopschi spulberă mai multe mituri despre alimentaţie: "Untul şi slănina nu îngraşă!"

Iată cele mai indicate alimente pentru stimularea tiroidei subactive:

Nucile – conţin nutrienţi preţioşi şi grăsimi sănătoase care sprijină funcţia tiroidiană. În plus, nucile conţin seleniu, un element foarte important pentru această glandă.

Peştele gras – conţine acizi graşi omega-3, lipide deosebite de sănătoase pentru tiroidă. Dacă nu îţi place peştele, poţi recurge la suplimente alimentare precum capsule cu ulei de peşte, sau ulei de in.

Oţetul de mere – în forma sa cea mai pură, nefiltrată, contribuie la echilibrarea hormonilor, reglarea poftei de mâncare şi implicit la slăbit. Dacă nu ai vreo sensibilitate aparte, bea zilnic câte o lingură de oţet de mere amestecată într-un pahar cu apă.