Kia Niro – un hibrid de Cartea Recordurilor
Kia Niro este un crossover compact sofisticat într-un segment dominat de motoare diesel. Anul trecut a intrat în Carte Recordurilor ca fiind cel mai economic hibrid din lume, după ce a rulat pe o rută de aproape 6.000 de kilometri, între Los Angeles şi New York, cu un consum de 3.07 l/100 km. Haideţi să vedem dacă merită titulatura de recordman!
În 2013, Kia prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt un concept cu 3 uşi şi portiere tip fluture, surprinzător de îndrăzneţ. Versiunea de serie, cu înfăţişare mai cuminte, mai convenţională, şi-a făcut debutul anul trecut, la Salonul Auto de la Chicago.
Poziţionată sub Sportage şi având la bază experienţa sud-coreeană dobândită cu Soul şi Optima în versiunehibrid, Niro este o maşina construită pe platformă dedicată, o platformă pe care o împarte frăţeşte cu Ioniq de la Hyundai. A fost concepută ca hibrid, iar versiunea HEV este singura din ofertă.
Principalul rival al lui Niro, Toyota C-HR promite mult, dar oferă puţin în ceea ce priveşte spaţiul. Un veritabil OZN pe roţi, care întoarce capete în trafic, dar care nu străluceşte la capitolul “caracter practic”. Ei bine, pentru asta este Niro aici. Cu linii simple, convenţionale, cu grila tipică modelelor Kia, crossover-ul nu promite nimic.
Dar, odată urcat la bord, te va surprinde, pentru că exteriorul, chiar şi cu această culoare elegantă Gravity Blue (90 de euro), nu anunţă nimic din toate funcţiile şi confortul puse la dispoziţie de vehiculul sud-coreean. Oferta de spaţiu este generoasă, pentru că, în maşina asta cu scaune din piele încălzite şi în faţă, şi în spate (201 euro) şi ventilate în faţă (387 de euro), şi cotieră centrală cu suporturi pentru pahare, aşa cum oferă linia de echipare Comfort, este spaţiu de oameni mari