Întreţinerea maşinii: Cinci greşeli uzuale

Mulţi automobilişti, mai ales după ce au ieşit din termenul de garanţie acordat de fabricantul maşinii, îşi fac puţin curaj şi execută întreţinerea maşinii pe cont propriu. Pentru a-i scuti de unele greşeli ce se fac mai frecvent le oferim sfaturile de mai jos.
Există mulţi automobilişti care posedă cunoştinţele tehnice necesare şi doresc să-şi facă singuri înlocuirea unor consumabile sau completarea nivelelor plinurilor de fluide de lucru:uleiul de motor,lichidul de frână,lichidul de răcire etc.
Nu este un lucru rău fiindcă mulţi dintre aceştia ştiu să măsoare şi să completeze nivelul uleiului din motor,al lichidului de frână în rezervorul pompei centrale,al lichidului din rezervorul servodirecţiei sau al lichidului de răcire în vasul de expansiune. Totodată aceştia trebuie să ştie ce sortimente de uleiuri şi lichide să achiziţioneze şi să folosească pentru completare. Dar şi aceştia pot să facă uneori câteva greşeli şi sfatul nostru este să se adreseze specialiştilor pentru rezolvarea corectă a tuturor problemelor de întreţinere. Vom arăta în continuare câteva greşeli ce se comit de unii şoferi amatori şi modul lor de remediere.
Alimentarea cu carburant
Alimentarea unui motor diesel cu benzină este foarte periculoasă putând duce la griparea pompei de injecţie. De obicei,dacă se toarnă doar 1-2 litri de benzină peste motorina existentă în rezervor,iar şoferul îşi dă seama la timp de greşeală şi opreşte alimentarea,această greşeală nu este prea gravă fiindcă un diesel cu pompă de injecţie de înaltă presiune acceptă 1-2 litri de benzină,iar un diesel clasic chiar 5-6 litri,fără a se defecta. Dacă aţi făcut însă greşeala să alimentaţi dieselul cu o cantitate mai mare de benzină trebuie să goliţi imediat tot conţinutul rezervorului şi să-l realimentaţi corect.