Pentru o stare de bine toamna, urmează aceste sfaturi

1 77813 original jpg jpeg

În sezonul rece organismul nostru are de suferit, este mai predispus la răceli, apare şi astenia de toamnă. Evită depresiile de toamnă şi răcelile cu o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată. Iată ce să faci pentru a fi în formă, chiar dacă afară temperaturile scad simţitor:

Dormi inteligent

Poate că tocmai am trecut la ora de iarnă, iar schimbarea o să-ţi inducă o stare de confuzie, află că într-o zi sau două, corpul tău ar trebui să se adapteze la noul program. Neuorologii spun că fiecare persoană are nevoi specifice de somn. Dacă adulţii au nevoie de 7-8 ore de somn pe zi, adolescenţii trebuie să doarmă 9 ore. Dacă te-ai săturat de somn, nu trebuie să mai stai în pat. Dă-te jos şi încearcă să profiţi la maximum de noua ta zi!

Gustări sănătoase

Eşti ceea ce mănânci, da? Câteva mici schimbări sănătoase în dieta ta o să te ajute să treci mai uşor peste depresia de iarnă.

Nuci

În loc să dai iama-n dulciuri, mai bine optează pentru nuci şi alune, bogate în acizi graşi care-ţi vor tonifia sistemul nervos.

Ouă

Oul conţine folaţi şi e o bună sursă de vitamina B12, ambele fiind esenţiale pentru sănătatea ta şi pentru buna funcţionare a funcţiilor psihice. Ajută-ţi corpul să obţină un plus de vitamina D mâncând un ou la câteva zile.

Cereale integrale

Îţi stabilizează nivelul de zahăr din sânge şi te ajută să-ţi controlezi foamea. Acest tip de alimente îţi reglează nivelul de insulină, ceea ce, în mod indirect, provoacă producerea de triptofan în creier, în schimb ajutându-l să producă serotonină.

Spanac

Puţin de fier nu strică nimănui, mai ales acum, în prag de iarnă. Dacă n-ai fier suficient tinzi să devii deprimată sau foarte obositîă, ceea ce o să-ţi afecteze şi calitatea somnului. Spanac? Spune da!

Apă

Da, apă! Bea apă la greu, ca să nu te deshidratezi şi ca să nu ai schimbări de dispoziţie. Potrivit unui studiu, deshidratarea dă schimbări de dispoziţie şi imposibilitate de concentrare.

Sursa foto: 1x.com



Recente