De ce ne întindem şi căscăm în mod instinctiv când ne trezim

1 shutterstock 636533795 jpg jpeg

Alarma ceasului sună şi te invită să trăieşti o nouă zi, aşa cum îţi doreşti, aşa cum ţi-ai planificat. Dacă sunetele emise de alarmă te fac conştient, te trezesc din somn, nu acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul corpului. Pentru asta, începem să ne întindem şi să căscăm instinctiv. De ce facem aceste gesturi şi de ce sunt importante pentru sănătate?

Mişcările de întindere şi căscatul sunt practicate involuntar şi, de aceea, uneori, nici nu le acordăm atenţie. Aceste gesturi fac mai multe pentru corpul uman decât să îl trezească. S-ar putea să te surprindă, spune cei de la brightside.me, ce efecte pozitive aduce combinaţia de întins şi căscat organismului. 

Rearanjează muşchii

Când dormim, muşchii noştri îşi pierd tonusul, iar gravitaţia trage fluidele într-un singură zonă, mai precis, de-a lungul spatelui. Când ne întindem, circulaţia sangvină revine la normal şi muşchii îşi reiau forma obişnuită. Odată cu mişcarea de întindere a corpului are loc şi exercitarea impulsurilor nervoase. Când acestea îşi ating limita, muşchii intervin şi contracarează întinderea excesivă.

În concluzie, în doar câteva momente, prin întindere, muşchii îşi revin din starea de odihnă şi îşi reiau forma, ca să putem lucra şi să ne desfăşurăm activitatea pe parcursul zilei. Acest proces ne ajută să calculăm mişcările de care avem nevoie pentru a ne ridica şi a ne mişca.

Reduce nivelul de stres

Când căscăm şi ne întindem, în acelaşi timp, îmbunătăţim fluxul sangvin şi prin acest lucru se reduce automat şi nivelul de stres. Este bine de ştiut că partea sistemului nervos care este responsabilă pentru ritmul cardiac, digestie şi funcţiile endocrine se activează prin impulsuri.

Scade riscul de rigiditate

Dacă petreci mai mult timp într-o singură poziţie, trebuie să ştii că organismul are de suferit din cauza rigidităţii oaselor şi articulaţiilor. Când ne întindem după trezire, permitem articulaţiilor şi muşchilor să funcţioneze, ceea ce ajută la menţinerea mobilităţii, chiar dacă nu efectuăm activităţi complexe. Gesturile acestea îi spun pur şi simplu creierului că este timpul să ne ridicăm.

Îmbunătăţeşte semnalele creierului către muşchi

Întinderea corpului ajută la restabilirea comunicării dintre creier şi muşchi. Aceasta înseamnă că, pe măsură ce ne întindem, creierul nostru trimite semnale mai puternice către muşchii.

Căscatul, alarma de dimineaţă pentru corp

Gestul de a căsca are efect de „răcorire‟ pentru creier şi ne ajută să ne trezim. De asemenea, căscăm atunci când ne plictisim, cu scopul de a ne menţine atenţia, pentru a putea continua sarcina de efectuat

Poţi vedea întinderea corpului ca pe o resetare a software-ului. Acest lucru se datorează faptului că porneşte sistemul nervos şi creşte viteza proceselor din fundal, care ne ţin în alertă şi treji în timpul zilei. În plus, creşte ritmul cardiac şi îmbunătăţeşte circulaţia sangvină.

@shutterstock  



Recente

sampon uscat profesional xpertbeauty jpg
manichiura oja semipermanenta jpg
cadou oferit de femeie jpg
Esti friguros Afla care sunt cele mai bune alimente în sezonul rece  Sursa imagine Pixabay jpg
alimente congelate  jpg
Ce să faci și ce să nu faci înainte de programarea la medic  jpg
shutterstock 1494529091 jpg
model anul 2021  sursa   Instagram jpg
close up beautiful woman wearing necklace pearl bracelet jpg
exercitii pentru posterior shutterstock 481861576 jpg
Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg
Cum sa ti mentii urechile curate in mod corect  Sursa imagine shutterstock 1689079585 jpg
2 jpg
haine pentru doamnele cu parul carunt jpg
Efectele secundare ale pastilele pentru somn jpg
Regina adâncurilor, scufundări  sursa   Shutterstock jpg