Încă un mit spulberat! Nu citricele au cel mai mare conţinut de vitamina C

1 shutterstock 400489819 jpg jpeg

Vitamina C este unul dintre cei mai siguri şi eficienţi nutrienţi, având un rol bine stabilit în numeroase funcţii ale organismului. De cele mai multe ori, citricelor li se atribuie cel mai mare conţinut de vitamina C, însă există alte fructe şi legume pe care ar trebui să le consumi zilnic pentru asigurarea dozei necesare de vitamina C.

Când este preluată frecvent din surse alimentare, vitamina C înlesneşte randamentul sistemului imunitar împotriva infecţiilor, previne bolile cardiovasculare, complicaţiile prenatale, bolile oculare sau problemele dermatologice.

Chiar dacă poate fi preluată din suplimente nutritive, vitamina C se absoarbe cel mai bine în organism când provine din surse alimentare. 

Alimente bogate în vitamina C

Surprinzător, nu citricele sunt alimentele cele mai bogate în vitamina C. Iată care sunt acestea:

Ardeiul roşu. Cifrele arată că ardeii roşii conţin o cantitate dublă de vitamina C, în comparaţie cu portocalele. Nu sunt consumaţi atât de des precum citricele, deşi ar trebui. Ardeiul gras roşu este un cocktail de vitamine şi minerale esenţiale pentru funcţionarea optimă a organismului.

ardei rosu vitamina c jpg jpeg

Kiwi. Dacă te afli în pragul unei răceli sau vrei să te recuperezi după o viroză puternică, apelează la o combinaţie de kiwi, căpşuni şi portocale. Kiwi este un aliment de baza în procesul de întărire a sistemului imunitar, în prevenţia bolilor cardiovasculare, dar şi în curele de slăbire, datorită conţinutului scăzut de glucide.

kiwi vitamina c jpg jpeg

Căpşuni. Când e sezonul căpşunilor, nu ezita să le consumi. Aceste fructe delicioase au un conţinut ridicat de vitamina C şi unul scăzut de fier, ceea ce înseamnă că fierul se absoarbe foarte bine, ajutând la prevenirea sau tratarea anemiei şi oboselii.

capsuni vitamina c jpg jpeg

 

Efecte secundare are ale excesului de vitamina C

Cantitatea în plus de vitamina C este eliminată de organism,însă prezenţa ei în corp dăunează intestinelor. Acest lucru duce la probleme gastrointestinale precum diareea sau o senzaţie persistentă de greaţă. Persoanele afectate mai pot suferi de crampe abdominale şi vomă.

Află din acest material ce alte efecte secundare are excesul de vitamina C.

Sursă: bzi.ro / Foto: pixabay.com



Recente

ten frumos  foto   Shutterstock jpg
cremă de plajă  foto   Shutterstock jpg
Prajitura cu zmeura, caramel si migdale  Sursa foto shutterstock 222868774 jpg
Aurul verde contine colagen si previne caderea parului  Sursa foto shutterstock 156425315 jpg
Ghid de calatorie cu copiii  Sursa foto shutterstock 622990619 jpg
Painici cu usturoi  Sursa foto shutterstock 85029145 jpg
carente jpg
Alimente inghetate jpg
clickpentrufemei (1) jpg
Tarta de vara  Sursa foto shutterstock 2021914094 jpg
stres jpg
constipație jpg
Alimentele ultraprocesate jpg
Floarea de hartie este si remediu naturist  Sursa foto Pixabay jpg
Legume cu usturoi  Sursa foto shutterstock 1790228171 jpg
căldură  foto   Shutterstock jpg
dulap cu haine jpg
Curățenia și ordinea de acasă nu au fost niciodată atât de simple jpg
Vrei sà scapi de mirosurile neplÃcute din bucÃtÃrie ta când gÃtesti Iatà câteva trucuri care te pot ajuta în acest sens (1) jpg
Ce este rejuvenarea vaginla si cum iti dai seama ca a venit timpul sa apelezi la ea jpg