Cum ne putem îmbunătăţi vederea fără medicamente

1 69775 original jpg jpeg

Trăim într-o epocă în care, mai mult ca oricând, pierdem ore în şir cu ochii aţintiţi la ecranele gadgeturilor şi puţini dintre noi acordăm atenţie efectelor nocive pe care acestea le pot avea asupra ochilor. De aceea vom trece în revistă câteva dintre trucurile la care putem apela pentru a ne proteja de eventualele probleme de vedere.

Ce trebuie să mănânci

Alimentele pe care le consumi trebuie să fie bogate în vitaminele A,C şi E,dar şi minerale precum cupru şi zinc. De asemenea,nu trebuie omişi nici antioxidanţi ca betacarotenul,luteina şi zeaxantina,singurii carotenoizi care se găsesc în retină şi în cristalin. Aceştia din urmă pot încetini degradarea vederii şi pot preveni apariţia cataractei. În ceea ce priveşte spanacul,kale (varză furajeră),dovleceii,salata verde,fisticul,gălbenuşul de ou,sparanghelul,broccoli,prazul,porumbul,pătrunjelul,coriandrul şi piperul galben,acestea sunt alimente bogate în carotenoizi. Antocianina este,de asemenea,un antioxidant şi antiinflamator ce protejează puternic ochiul şi restul organismului,reducând frecvenţa tuturor tipurilor de cancer,indiferent de localizare,atât prin acţiune directă,de distrugere tumorală,cât şi prin reciclarea glutationului,cel mai puternic antioxidant produs de organism. Antocianina se găseşte în struguri,fructe de soc,ridiche roşie,varză roşie,coacăze şi morcov negru.

Citeşte continuarea articolului AICI.