Obiceiuri care te pot ajuta să ai grijă de sănătatea ta, la orice vârstă

1 preventia afectiunilor 605327816 jpg jpeg

Pentru a arăta şi pentru a te simţi bine indiferent de vârstă, este important să iei decizii înţelepte în ceea ce priveşte stilul tău de viaţă şi nu numai. Obiceiurile de zi cu zi, fie că e vorba de ceea ce mănânci sau cât de des faci mişcare, pot influenţa în mod semnificativ starea ta de sănătate.

De altfel, nevoile unei femei din punct de vedere al sănătăţii se schimbă odată cu vârsta şi, cum nu putem controla anumiţi factori genetici, există o serie de obiceiuri care îţi pot fi de ajutor pentru a te simţi mereu bine. Iată, aşadar, ce poţi face în acest sens:

Adoptă o alimentaţie echilibrată

Este esenţial să consumi o varietate de fructe şi legume şi cât mai puţine alimente procesate. O bună alegere sunt şi cerealele integrale, precum şi produsele bogate în fibre. Iar atunci când vrei să consumi carne, alege un tip de carne cu cât mai puţine grăsimi, în cazul în care e vorba de vită sau porc. Două alternative bune sunt carnea de pui şi cea de peşte.

Totodată, în funcţie de vârstă, vei avea nevoie să consumi cât mai mult calciu, între 800 şi 1.500 miligrame pe zi, pentru a preveni apariţia osteoporozei. Menţinerea unei alimentaţii echilibrate te va ajuta şi să păstrezi o greutate optimă, dar şi să previi alte probleme de sănătate care apar din cauza grăsimii în exces. Evită pe cât posibil alimentele bogate în calorii, zahăr, sare sau grăsimi.

Mergi la control în mod regulat

Controalele regulate la medic sunt esenţiale pentru a te asigura că ai o bună stare de sănătate, dar şi pentru a detecta la timp diferite probleme de sănătate. De altfel, controalele medicale periodice sunt cea mai eficientă metodă care ajută la preventia afectiunilor. Acestea includ o serie de teste complete care pot identifica din timp posibile dereglări ale organismului.

Aceste teste le permit medicilor să pună un diagnostic corect şi din timp, astfel încât, la nevoie, să primeşti tratamentul corespunzător şi să fie redus riscul de apariţie a complicaţiilor.

Rămâi activă

Exerciţiile fizice sunt o metodă eficientă pentru a te menţine în formă, dar şi pentru a preveni problemele de sănătate, în special bolile cardiovasculare. Ar fi indicat să faci mişcare cel puţin 30 de minute pe zi, timp de cinci zile de săptămână. În cazul în care nu ai timp suficient, poţi opta pentru sesiuni scurte a câte zece minute, de trei ori pe zi.

Evident, ţine cont că mişcarea trebuie făcută cu moderaţie, pentru a nu deveni o neplăcere, aşa că alege un sport care ţi se potriveşte şi pe care îl poţi practica cu uşurinţă. Pentru sănătatea inimii sunt indicate exerciţii precum înotul, joggingul, ciclismul, dansul şi chiar câteva minute de mers pe jos.

Gestionează corect stresul

Chiar dacă situaţiile stresante pot să apară frecvent, este important să îţi rezervi măcar câteva minute pe zi pentru a te relaxa şi pentru a recăpăta controlul asupra situaţiei în care te afli. Sănătatea mintală este la fel de importantă pentru cea fizică. Câteva metode care te pot ajuta să gestionezi mai bine stresul sunt exerciţiile fizice, tehnicile de relaxare sau meditaţia.

Nu sta mereu la soare

Evită să stai toată ziua la soare, mai ales în intervalul orar 10:00 şi 15:00, atunci când razele soarelui sunt extrem de puternice şi dăunătoare sănătăţii pielii tale. Pentru a te proteja eficient de razele ultraviolete, este necesar să foloseşti o cremă cu factor de protecţie solară, de cel puţin 15 SPF. De asemenea, poartă ochelari de soare şi pălărie atunci când ieşi afară.

În concluzie, ai la îndemână numeroase soluţii care te pot ajuta să ai grijă de sănătatea ta, dar şi să previi din timp diferite afecţiuni. Ţine cont de sfaturile de mai sus pentru a avea siguranţa că faci ceea ce trebuie pentru starea ta de bine.

Sursă foto: Shutterstock



Recente

sampon uscat profesional xpertbeauty jpg
manichiura oja semipermanenta jpg
cadou oferit de femeie jpg
Esti friguros Afla care sunt cele mai bune alimente în sezonul rece  Sursa imagine Pixabay jpg
alimente congelate  jpg
Ce să faci și ce să nu faci înainte de programarea la medic  jpg
shutterstock 1494529091 jpg
model anul 2021  sursa   Instagram jpg
close up beautiful woman wearing necklace pearl bracelet jpg
exercitii pentru posterior shutterstock 481861576 jpg
Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg
Cum sa ti mentii urechile curate in mod corect  Sursa imagine shutterstock 1689079585 jpg
2 jpg
haine pentru doamnele cu parul carunt jpg
Efectele secundare ale pastilele pentru somn jpg
Regina adâncurilor, scufundări  sursa   Shutterstock jpg