Aşa se manifestă lipsa vitaminelor la copil - Iată ce soluţii ai

1 72017 original jpg jpeg

Lipsa vitaminelor conduce la o stare de astenie inexplicabilă: copilul e palid, apatic, îi lipsesc puterea de concentrare şi capacitatea de a face faţă efortului fizic specific vârstei lui. În plus, micuţul răceşte în mod repetat, chiar şi în perioade când nimeni nu e bolnav.

Semne ale carenţei de vitamine

Mama observă tendinţa micuţului de a face răceli repetate,precum şi o paloare accentuată,care nu trece cu nimic. Dovada concretă a carenţei de vitamine şi oligoelemente este însă hemograma. Aici se observă când hemoglobina este mai scăzută,pentru că,prin alimentaţie,o dată cu vitaminele vin şi mineralele – fierul,în special. Atenţie! Să nu cazi în capcana „copilul meu cântăreşte ca la carte,ba este chiar grăsuţ“,căci tocmai aici e paradoxul:chiar „durduliu”,din punct de vedere nutriţional prichindelul poate prezenta deficienţe.

Regândeşte meniul copilului tău

O soluţie ar fi revenirea la alimentaţia naturală,care oferă absolut toate vitaminele şi mineralele necesare organismului. Adaugă în meniul celui mic mai multe legume şi fructe. Şi pâinea din grâu integral sau din secară e importantă,întrucât e sursă importantă de vitamină B1.

Prin urmare:

•             Nici o masă nu trebuie să fie privată de o salată verde sau de un fel de mâncare bazat pe crudităţi;prelucrarea termică a legumelor şi fructelor distruge sau elimină o parte importantă sau chiar anulează conţinutul în vitamine

•             Morcovul este o sursă foarte bună de vitamină A. Este recomandat să fie adăugat în orice salată (ras fin) sau în diferite alte combinaţii (suc proaspăt,amestecat cu măr ras)

•             Orice legumă sau zarzavat de culoare verde are vitamine în cantitate mare.

•             Salatele asezonate cu zeamă de lămâie reprezintă o sursă foarte bună de vitamina C

•             Fructele reprezintă o a doua sursă majoră de vitamine,mai ales de vitamina C

Oferă-i surse de vitamine în mod constant

Organismul uman nu face rezerve de vitamine. Aşadar,nu poţi să îi dai copilului doar o dată pe săptămână alimente bogate în vitamine,pentru că oricât de multe ar mânca,necesarul pentru zilele care urmează trebuie asigurat în mod constant.



Recente

mamă alergică la copil  sursa   Shutterstock jpg
planta de gradina iarna jpg
Bebelus care plange  jpg
vitamina D jpg
Filme de Craciun de evitat cand esti cu copiii  Sursa imagine shutterstock 1868925283 jpg
sampon uscat profesional xpertbeauty jpg
manichiura oja semipermanenta jpg
cadou oferit de femeie jpg
Esti friguros Afla care sunt cele mai bune alimente în sezonul rece  Sursa imagine Pixabay jpg
alimente congelate  jpg
Ce să faci și ce să nu faci înainte de programarea la medic  jpg
shutterstock 1494529091 jpg
model anul 2021  sursa   Instagram jpg
close up beautiful woman wearing necklace pearl bracelet jpg
exercitii pentru posterior shutterstock 481861576 jpg
Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg