Campanie împotriva violenţei domestice
Violenţa domestică este un fenomen cu caracter continuu, ciclic, care creşte în timp ca frecvenţă şi severitate şi care are efecte devastatoare pe termen lung asupra copiilor - victime sau martori.
Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES),împreună cu Carrefour,a lansat noi măsuri de sprijin,la nivel naţional,pentru victimele violenţei domestice. Acestea vizează promovarea numărului de urgenţă dedicat victimelor violenţei domestice,suport în integrarea victimelor pe piaţa muncii,dar şi un pachet minim de servicii pentru cele 4 unităţi locative gestionate de ANES.
Astfel,Carrefour România se angajează să sprijine promovarea numărului de urgenţă,apelabil gratuit la 0800 500 333,de către victimele violenţei domestice pentru sesizări. Lansat în noiembrie 2015 de către ANES,call-center-ul,funcţional non stop (24h/7zile),este atât un sistem de asistenţă cât şi un serviciu ce permite monitorizarea demersurilor pentru victime,operatorii call center-ului direcţionând cazurile către echipele judeţene de intervenţie (42 de echipe interinstituţionale şi multidisciplinare la nivelul celor 41 de judeţe ale ţării şi la nivelul municipiul Bucureşti).
În plus,cele două entităţi vor lua măsuri concrete care să susţină integrarea pe piaţa forţei de muncă a victimelor violenţei în familie,prin angajarea acestora în reţeaua de magazine Carrefour. Beneficiarii sunt atât persoanele care au participat la programe de formare profesională în cadrul proiectului guvernamental ”START-O viaţă de calitate în siguranţă!”,cât şi alte victime aflate în evidenţa serviciilor sociale la nivel judeţean sau local.
“Ne implicăm în mod constant în acţiuni care vizează crearea unei vieţi cât mai bune pentru persoanele din comunităţile în cadrul cărora Carrefour activează. Şi căutam permanent ca eforturile noastre să facă diferenţa exact acolo unde contează. În societatea actuală,pilonul principal îl reprezintă familia,de aceea,pentru a putea contribui cu adevărat la crearea unei societăţi solide şi stabile în timp,am ales să ne alăturăm luptei împotriva violenţei domestice. Ne dorim ca,în cadrul strategiei noastre de responsabilitate socială,să nu ne rezumăm la intervenţii punctuale,ci să fim un partener la măsuri concrete,cu efect pe termen lung”,declară Andreea Mihai,Marketing Director,Carrefour România.
”Violenţa este una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă societatea contemporană,impunându-se,în acest context,o abordare complexă. Astfel,este de datoria noastră să identificăm metode noi şi relevante care să diminueze treptat,până la eliminare,un astfel de comportament nedorit. Totodată,trebuie să oferim victimelor opţiuni multiple de sprijin atât pe termen scurt cum este şi apelul de urgenţă,precum şi variante pe termen mediu şi lung. Şi aici facem referire la suportul pentru integrarea pe piaţa forţei de muncă”,spune Ioana Cazacu,Secretar de Stat,ANES,Ministerul Muncii,Familiei,Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
În plus,parteneriatul cu ANES vizează şi asigurarea unui pachet minim de servicii pentru cele 4 unităţi locative de urgenţă înfiinţate prin proiectul ”START-O viaţă de calitate în siguranţă!”,pachet ce vizează aprovizionarea acestor spaţii cu alimente,produse igienico-sanitare şi servicii de consiliere psihologică.