Câte dintre noi se pot lăuda că adorm rapidseara,iar dimineaţa se trezesc odihnite şi gata de muncă? Nu foarte multe,cusiguranţă. Reţeta unui somn liniştit este ceva mai complicată. Iată aiciingredientele sale secrete.

Somnul bun se pregăteşte

Dacă respecţi câteva reguli de bază,îţipoţi asigura un somn odihnitor.

-Mănâncă echilibrat şi la ore fixe în timpul zilei.

-Nu abuza de cafea şi de ţigări saualimente care te agită.

-Fă mişcare sau mergi cel puţin 30de minute pe jos.

-Bucură-te de soare făcând o scurtăplimbare în pauza de masă sau lucrând lângă fereastră.

-Fă pauzeîn timpul serviciului. Vei fi maieficientă şi mai puţin stresată.

-Mănâncă cu cel puţin două oreînainte de a te pune la culcare.

După cină este interzis:

-Să faci sport.

-Să stai în faţa coputerului sau să te uiţi la televizor. Nu-ţi vei da seama când trece timpul şi ora ta de culcare

-Să faci o baie prea caldă. Temperaturacrescută întârzie venirea somnului. Cel mai bine ar fi să faci baie imediat ceajungi acasă şi înainte de a mânca.

Patul perfect

Somnul vine mai uşor într-un pat comod,iartu te vei trezi mult mai odihnită. Investeşte într-o saltea de calitate şischimb-o la fiecare 10 ani. Când cumperi o saltea trebuie să ai în vedere că trebuie:

-Să-ţi ajute corpul să serelaxeze. Muşchii şi coloana ar trebui să se destindă imediat ce te întinzi în pat.

-Trebuie să fie adaptată morfologieicorpului şi să-l susţină uniform. Dacă este prea dură vei simţi presiuneîn umeri,iar circulaţia este perturbată.